شناسهٔ خبر: 46667 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید:

راه‌اندازی خط مترو شهر جدید هشتگرد در اولویت برنامه‌ریزی قرار دارد

بازدید مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در بازدید از پروژه قطار برقی شهر جدید هشتگرد گفت: راه‌اندازی خط مترو شهر جدید هشتگرد در اولویت اصلی و تعیین تعداد ایستگاه‌های این خط در اولویت بعدی قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از روابط عمومی شرکت عمران شهر جدید هشتگرد، حبیب‌اله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی و  مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید و باقری دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی به همراه تنی چند از مدیران استانی و هیئت مدیره شرکت عمران شهر جدید هشتگرد از پروژه قطار برقی شهر جدید هشتگرد بازدید و در جلسه‌ای در خصوص مسائلی از جمله احداث ایستگاه‌های بین راهی دانشگاه خوارزمی و کمال‌شهر بحث و تبادل نظر کردند.

طاهرخانی اظهار داشت: به جای توجیه مقایسه‌ای ایستگاه‌های بین راهی بایستی توجیهات فنی راه‌اندازی ایستگاه از جمله میزان تقاضای سفر و تضامین مورد نیاز از سوی درخواست‌ کنندگان جهت حمایت از پروژه ریلی برای تصمیم‌گیری نهایی ارائه گردد.

در این جلسه باقری با اشاره به نحوه تصمیم گیری برای احداث ایستگاه در طول مسیر گفت: نباید صرفاً جمعیت مد‌نظر باشد بلکه میزان تقاضا جهت استفاده در دستور کار قرار گیرد.

وی اضافه کرد: دسترسی دانشگاه چه جاده‌ای و چه ریلی بایستی بطور جامع دیده شود و مطالعات لازم در خصوص نظام بهره‌برداری نیز بایستی صورت پذیرد.

 توکلی مدیر کل حمل و نقل و ترافیک شرکت عمران شهرهای نیز با بیان اینکه در این طرح به منظور صرفه جویی در هزینه اجرا و زمان اجرای طرح اقداماتی در نظر گرفته شده است گفت: اگر برای دو نقطه مورد تقاضا یعنی دانشگاه خوارزمی و کمال شهر برای راه‌اندازی ایستگاهْ تنها یک ایستگاه در نظر گرفته شود مقرون به صرفه خواهد بود و در دسترس مسافران قرار خواهد گرفت.

در این جلسه طاهرخانی معاون وزیر راه، باقری دستیار ویژه وزیر راه، توکلی مدیر کل حمل و نقل و ترافیک شرکت عمران شهرهای جدید، فانی مدیر کل دفتر فنی استانداری البرز، پالیزگیر فرماندار ساوجبلاغ، یزدانی سرپرست و اعضای هیئت مدیره شرکت عمران، غلامی و صداقت مدیر و سرپرست کارگاه پروژه و نمایندگانی از دانشگاه خوارزمی و مشاورین طرح حضور داشتند.

نظر شما