شناسهٔ خبر: 46740 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای طبس خبر داد:

اتمام پروژه عملیات فوگ سیل و ماسه آسفالت مسیر عشق‌آباد به بردسکن در خراسان جنوبی

آسفالت رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای طبس خراسان جنوبی از اتمام پروژه عملیات فوگ سیل و ماسه آسفالت مسیر عشق‌آباد به بردسکن به طول ۸۰ کیلومتر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی، صادق کلانی رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای طبس از اتمام پروژه عملیات فوگ سیل و ماسه آسفالت مسیر عشق‌آباد به بردسکن به طول ۸۰ کیلومتر خبر داد.

کلانی با اعلام این خبر افزود: در اجرای این پروژه که به طول ۸۰ کیلومتر بوده است ۶۰۰ تن قیر مصرف شده است.

وی اعتبار هزینه شده برای انجام پروژه مذکور را ۱۶ میلیارد ریال عنوان کرد و یادآور شد: این میزان اعتبار از محل اعتبارات ملی و استانی بوده است.

همچنین رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای طبس اظهارداشت: در سال ۱۳۹۲ و اوایل سال ۱۳۹۳ با توجه به حجم بالای خرابی‌ها و وضعیت نامساعد مسیر عملیات پخش ماسه آسفالت در مسیر فوق به طور کامل اجرا شد که خوشبختانه نتیجه کار بسیار رضایت‌بخش بود.

وی افزود: لذا به منظور حفظ رویه فوق عملیات و احیا ماسه آسفالت و ترمیم رویه این محور با هدف افزایش سطح ایمنی و صرفه‌جویی در اعتبارات در دستور کار این اداره قرار گرفته و طی مدت یک ماه و توسط اکیپ امانی پرسنل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان طبس، قبل از شروع فصل سرما عملیات فوق به طور کامل اجرا شد.

بنا بر اعلام صادق کلانی این شهرستان دارای بیش از ۲۱۹۰ کیلومتر جاده بین‌شهری و روستایی است که عملیات روکش آسفالت محورها، همه‌ساله به تناسب اعتبارات و یا با تأمین قیر رایگان در برنامه اداره شهرستان و نمایندگی دستگردان قرار می‌گیرد که با توجه به خرابی محورها و اولویت‌بندی انجام شده نسبت به انجام روکش محورهای منتخب اقدام می‌گردد

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان طبس افزود: لازم به ذکر است جهت افزایش زمان بهره‌برداری، عملیات نگهداری پیشگیرانه و اضطراری رویه آسفالت می‌بایست قبل از گذشت ۷۵ درصد عمر مفید روسازی انجام گیرد که به دلیل کمبود اعتبارات بعضاً خرابی رویه راه‌ها از این سطح گذر می‌کند که مستلزم صرف هزینه بیشتر جهت وضعیت روسازی راه‌ها خواهد بود.

همچنین کلانی در پایان عنوان کرد:  در ادامه این پروژه، امید است بتوانیم طی برنامه‌ای حداقل ۲۰ کیلومتر از مسیر طبس به بشرویه را در دستور کار قرار دهیم و تا پایان سال به اتمام برسانیم.

نظر شما