شناسهٔ خبر: 46788 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری دومين جلسه شورای راهبری طرح ويژه بندركنگ در استان هرمزگان

جلسه سرپرست مديريت شهرسازی و معماری اداره كل راه و شهرسازی هرمزگان از برگزاری دومين جلسه شورای راهبری طرح ويژه شهر بندركنگ و تصويب شرح خدمات اين طرح خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان، ابراهیم رستم گورانی گفت: با توجه به اتمام افق طرح های تفصیلی و جامع شهر بندركنگ و نیز پیرو مصوبه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران بر لزوم تهیه طرح ویژه برای شهر تاریخی بندركنگ با رویكرد حفاظت از میراث فرهنگی، تاریخی، زیست محیطی و طبیعی شهر و ارزش های ملموس و ناملموس موجود در آن موضوع در دستور کار قرار گرفت. بر این اساس می بایست در طرح توسعه شهر کنگ، تمامی ضوابط و مقررات، منشورها و آیین نامه های ملی و بین المللی و در هماهنگی با برنامه مدیریتی ثبت جهانی بندركنگ تهیه شود.

گورانی درخصوص طرح ویژه بندركنگ تاكید كرد: در تهیه طرح، هر موضوع می بایست با نگاه حكمی شامل همه جوانب، مراتب و مقیاس ها صورت پذیرد و از نگاه تك بعدی به موضوعات اجتناب شود.

وی همچنین افزود: ارتقاء شرایط زندگی ساكنان محدوده تاریخی، ضمن ایجاد زمینه استمرار سنت ها و پرهیز از مخدوش نمودن آنها و میراث ناملموس جاری در زندگی مردم ساكن در بافت تاریخی كنگ، از جمله اهداف تهیه طرح ویژه است. 

در ادامه گورانی اذعان داشت: دومین جلسه این شورا با حضور نمایندگان استانداری، اداره راه و شهرسازی، اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ، اداره كل حفاظت محیط زیست، شهرداری بندركنگ، شورای اسلامی بندركنگ، سایر دستگاهها و نهادهای ذیربط و اعضای حقیقی صاحبنظر مرتبط با موضوع با هدف تدوین اهداف موردنظر از تهیه طرح، تعیین اسناد اصلی خروجی طرح، تدوین شرح خدمات و بررسی مشاوران پیشنهادی برگزار شد .

همچنین سرپرست مدیریت شهرسازی و معماری اداره كل راه و شهرسازی هرمزگان افزود: شرح خدمات نهایی پس از بررسی و تائید در این جلسه، برای تصویب نهایی به كمیته معماری و طراحی شهری وزارت راه و شهرسازی ارسال می شود./

نظر شما