شناسهٔ خبر: 46808 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌و‌نقل راه‌آهن خبر داد:

بهره‌برداری از سامانه جامع حمل‌و‌نقل بین‌المللی راه‌آهن در مشهد

نورالله بیرانوند سامانه جامع حمل و نقل بین المللی راه آهن جمهوری اسلامی ایران به منظور ارتقا خدمات كمی و كیفی در ۲ حوزه ؛مشتریان و درآمدزایی در اداره كل راه آهن خراسان به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، نورالله بیرانوند معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل راه آهن با اعلام این خبر گفت: بهره گیری از این سامانه یكی از شاخص های پیشرو شدن راه آهن در حوزه تجارت به ویژه در سطح بین الملل و گامی در جهت بین المللی شدن مدیریت ارتباط با مشتری است.

وی افزود: با بهره برداری از این سامانه امكان یكپارچه سازی سامانه ها و سیستم ها، كاهش خطای انسانی در ثبت و محاسبه ارقام و افزایش سلامت اداری میسر شده و قابلیت ارتباط با سامانه های فرا سازمانی و تكمیل فرآیند های مرتبط با حمل و نقل بین المللی و سیر و حركت به واسطه آن مهیا شده است.

بیرانوند امكان ردیابی واگنهای حامل محمولات ترانزیتی- صادراتی و وارداتی در بخش حمل و نقل بین المللی و همچنین امكان برقراری لینك با نرم افزارهای بخش حمل و نقل بین المللی راه آهن های كشورهای همسایه را از دیگر مزایای این سامانه برشمرد و گفت: این سامانه آغازی در جهت الكترونیكی شدن محاسبات حمل بار بوده و با بهره گیری از آن در افق پیشرو امكان پرداخت الكترونیكی به صورت ۲۴ ساعته برای صاحبان بار میسر خواهد شد.

بیرانوند با اشاره به بهینه سازی زمان ترانزیت و مانیتورینگ واگن‌های داخلی و بین المللی در حال سیر در شبكه ریلی كشور با استفاده از این سامانه خاطرنشان كرد:كنترل ترافیك بین المللی به تفكیك بار و نوع واگن در راستای تسهیل فعالیت حوزه بهره برداری و سیر و حركت و همچنین كنترل مكانیزه بار در جهت كاهش خطای انسانی، با استفاده از این سامانه فراهم شده است.

معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل راه آهن با بیان اینكه امكان بررسی لحظه ای ظرفیت ترانزیت كشور و برنامه ریزی جهت بهره گیری از حداكثر ظرفیت موجود در این حوزه ار جمله ویژگی های این سامانه است؛ تصریح كرد: بهره گیری از این سامانه امكان برقراری ارتباط با سامانه حمل بار سایر كشورهای همسایه و مكانیزه كردن تبادل و ثبت اطلاعات در حوزه تعرفه و تخفیفات موجود را میسر كرده و می تواند زمینه جذب بیشتر بار را مهیا كند.

گفتنی است این سامانه با حضور معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل، مدیركل دفتر آمار و فناوری اطلاعات، مدیر پروژه بازرگانی بین الملل، مدیر كل راه آهن خراسان و روسای گروههای فناوری ارتباطات و اطلاعات مناطق راه آهن، در اداره كل راه آهن خراسان به بهره برداری رسید.

نظر شما