شناسهٔ خبر: 46819 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

با احکامی جداگانه از سوی مه‌آبادی صورت گرفت؛

انتصاب اعضای پنج کمیته شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران

مه‌آبادی اعضای پنج کمیته در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران طی احکامی جداگانه از سوی رحمت‎اله مه‎آبادی منصوب شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، رحمت‎اله مه‎آبادی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل در احکامی جداگانه اعضای کمیته‌های سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم، اعضای کمیته سرمایه انسانی، اعضای کمیته توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی، اعضای کمیته مدیریت عملکرد و اعضای کمیته ساختار و فناوری‎های مدیریتی را منصوب کرد. 

اعضای کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم منصوب شدند

رحمت‎اله مه‎آبادی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل طی ابلاغیه‎هایی محمدرضا امامی، معاون توسعه مدیریت و منابع را به عنوان رئیس کمیته و سید احمد مومنی رخ، مشاور عالی مدیرعامل در امور عملیات هوانوردی، معصومه ابراهیمی، عضو هیئت مدیره و راهبر امور حقوقی، علی‎اکبر دلوریان‎زاده، مدیرکل آموزش و توسعه نیروی انسانی، محمدمهدی یزدانی، مدیرکل برنامه‎ریزی راهبردی و مدیریت عملکرد، شهرام خلج‎زاده، مدیرکل دفتر تشکیلات و برنامه و بودجه، رحمت‎اله فیروزی‎پور، مدیرکل حراست و امنیت فرودگاهی، صمد محمدی، مدیرکل تدارکات و تامین تجهیزات، رسول غلامی‎نیا، مدیرکل دفتر مدیرعامل و پاسخگویی به شکایات، علی کریمی مدیرکل امور مالی و درآمد، حجت اسماعیل‎زاده، مدیر هسته گزینش، مهدی علی همتی رئیس گروه حسابرسی داخلی و محمد شیخ را به عنوان اعضای این کمیته منصوب کرده است.

وظایف کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم شامل تعیین مصادیق اختصاصی حقوق متقابل مردم و دستگاه، تهیه برنامه عملیاتی صیانت از حقوق مردم شامل اهداف، سیاست‎ها، اقدامات و ...، بازنگری قوانین و مقررات در جهت تثبیت حقوق مردم و پاسخگویی دستگاه و تشویق و تنبیه، راهبری و نظارت بر استقرار برنامه صیانت از حقوق مردم، تدوین برنامه سنجش و اندازه‎گیری میزان رضایت‎مندی مردم از نحوه ارائه خدمات دستگاه و تکریم ارباب رجوع، تنظیم برنامه اجرایی ارتقای سلامت و مبارزه با فساد اداری دستگاه و راهبری استقرار آن، بازنگری در قوانین و مقررات با رویکرد پیشگیری، بازدارندگی و برخورد قاطع با متخلفان، تدوین شاخص‎های سلامت و سنجش و پایش میزان سلامت و فساد اداری، سنجش و آسیب‎شناسی وضع موجود فرهنگ سازمانی دستگاه، تدوین برنامه بهبود فرهنگ سازمانی مبتنی بر اصلاح رفتار مدیران و کارکنان و اصلاح قوانین و مقررات و راهبری استقرار فرهنگ سازمانی و نظارت و سنجش تحقق میزان آن است.

اعضای کمیته سرمایه انسانی منصوب شدند

رحمت‎اله مه‎آبادی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل همچنین طی ابلاغیه‎هایی محمدرضا امامی، معاون توسعه مدیریت و منابع را به عنوان رئیس کمیته و غلامحسین باقریان، عضو هیئت مدیره و راهبر معاونت عملیات فرودگاهی، حمیدرضا سیدی، معاون برنامه‎ریزی، نظات و امور اقتصادی، ابراهیم مرادی، عضو هیئت مدیره و راهبر امور هوانوردی، علی سینجلی، رئیس اداره آموزش و برنامه‎ریزی نیروی انسانی و سیدمهدی میرحسینی زواره را به عنوان اعضا و علی اکبر دلوریان‎زاده، مدیرکل آموزش و توسعه نیروی انسانی را به عنوان عضو و دبیر این کمیته منصوب کرده است.

وظایف این کمیته شامل طراحی مدل و تدوین راهبرد‌های مدیریت سرمایه انسانی دستگاه و پیشنهاد آن به شورا برای تصویب، تدوین راهبری استقرار نظام جامع آمار و اطلاعات نیروی انسانی دستگاه در بستر فناوری اطلاعات، طراحی و راهبری استقرار نظام برنامه‎ریزی نیروی انسانی دستگاه، استانداردسازی کمیت نیروی انسانی و تهیه برنامه ساماندهی نیروی انسانی دستگاه (کاهش نیروی مازاد و تامین نیروی مورد نیاز) و پیشنهاد آن به شورا برای تصویب، اتخاذ تصمیم برای جذب نیرو‌های مورد نیاز قبل از اعلام به سازمان اداری و استخدامی کشور و پیشنهاد آن به شورا برای تصویب، اتخاذ تصمیم در مورد تبدیل وضعیت کارکنان آزمایشی به قطعی مطابق قوانین و مقررات مربوط، اتخاذ تصمیم در مورد تمدید قرارداد کارکنان پیمانی و قراردادی مطابق قوانین و مقررات مربوط، اتخاذ تصمیم در مورد بازخرید کارکنان رسمی موضوع تبصره ماده یک آیین‎نامه اجرایی ماده ۴۵ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب سال ۱۳۸۴، نظارت بر حسن اجرای بند ۳ ماده ۴۸ قانون مدیریت خدمات کشوری، تنظیم پیشنهاد برای اصلاح طرح طبقه‎بندی مشاغل اختصاصی دستگاه، تصویب برنامه‎های آموزشی کارکنان دستگاه مطابق با نظام آموزش کارکنان دولت، نظارت بر اجرای برنامه آموزش و تربیت مدیران آینده دستگاه با هدف جانشین‎پروری، استقرار نظام انتخاب و انتصاب مدیران مبتنی بر مقررات مربوط، اتخاذ تصمیم در مورد مسیر ارتقای شغلی کارمندان دستگاه طبق مقررات مربوط و تصویب برنامه رفاهی کارکنان متناسب با منابع و اعتبارات سالیانه دستگاه است.

اعضای کمیته توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی منصوب شدند

رحمت‎اله مه‎آبادی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل طی ابلاغیه‎هایی غلامحسین باقریان، عضو هیئت مدیره و راهبر معاونت عملیات فرودگاهی را به عنوان رئیس و علی رحمانی‎نیا، معاون اطلاعات و توسعه سیستم‎های جامع فرودگاهی، بهمن باقری، مدیر پروژه نظارت بر کیفیت خدمات فرودگاهی و پژمان امیدمقدمی را به عنوان اعضا و همچنین صمد آقاجانی مدیرکل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی، را به عنوان عضو و دبیر این کمیته منصوب کرد.

وظایف این کمیته شامل تهیه برنامه عملیاتی توسعه خدمات الکترونیک دستگاه شامل: اهداف، اولویت‎ها، زمانبندی در سه سطح اطلاع‎رسانی، تعاملی و تراکنشی و پیشنهاد آن به کمیسیون راهبری دولت الکترونیک و راهبری استقرار آن پس از تصویب، برنامه‎ریزی برای مستندسازی و تهیه شناسنامه خدمات الکترونیک دستگاه و راهبری اجرای برنامه، تعیین اولویت برای اصلاح فرآیندهای سرویس‎گرا مبتنی بر نقشه فرآیندهای دستگاه، تصویب راهبردها و برنامه توسعه دسترسی مردم به ارائه خدمات از طریق دفاتر پیشخوان، مجتمع‎های خدمات اداری و غیره، راهبری و نظارت بر پرتال و درگاه خدمات‎رسانی دستگاه و ارزیابی رتبه‎های آنها، مدیریت تعامل دستگاه با سایر دستگاه‎های اجرایی برای ایجاد پنجره واحد خدمات مشترک و راهبری اجرای آموزش مدیران، کارکنان و کارشناسان واحد فناوری اطلاعات دستگاه و کارگزاران ارائه خدمات دولتی است.

اعضای کمیته مدیریت عملکرد منصوب شدند

رحمت‎اله مه‎آبادی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل همچنین طی ابلاغیه‎هایی حمیدرضا سیدی، معاون برنامه‎ریزی، نظارت و امور اقتصادی را به عنوان رئیس و محمدرضا امامی، معاون توسعه مدیریت و منابع و محمدرضا رمضانیان را به عنوان اعضا و همچنین محمدمهدی یزدانی، مدیرکل برنامه‎ریزی راهبردی و مدیریت عملکرد به عنوان عضو و دبیر منصوب کرد.

وظایف این کمیته شامل راهبری استقرار نظام مديريت عملكرد دستگاه، تدوين معيارها، شاخص‎ها و روش ارزيابی برنامه‎هاي دستگاه (بلندمدت، ميان مدت و كوتاه مدت)، مقايسه نتايج ارزيابی‎ها و تحليل دوره‎ای آنها و ارائه گزارش به شورا، تهيه برنامه نظام‎مند كردن نظارت مردم و تشكل‎ها بر دستگاه و تعيين موضوعات محوری نظام اداری نظير بهره وری و كيفيت شفافيت پاسخگويي و مشاركت مردم است.

اعضای کمیته ساختار و فناوری‎های مدیریتی منصوب شدند

رحمت‎اله مه‎آبادی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل طی ابلاغیه‎هایی حمیدرضا سیدی، معاون برنامه‎ریزی، نظارت و امور اقتصادی را به عنوان رئیس، محمدرضا امامی معاون توسعه مدیریت و منابع را به عنوان عضو، سیدمهدی میرحسنی زواره را به عنوان عضو صاحب نظر و همچنین شهرام خلج‎زاده، مدیرکل دفتر تشکیلات و برنامه و بودجه را به عنوان عضو و دبیر ایبن کمیته منصوب کرد.

شرح وظایف این کمیته شامل تهیه برنامه جامع اصلاح نظام اداری دستگاه، منطبق با نقشه راه اصلاح نظام اداری و برنامه جامع اصلاح نظام اداری، طراحی مدل مدیریتی نوین برای اداره و ارائه خدمات دستگاه و بازنگری در شیوه انجام وظایف و فعالیت‎ها در راستای تحقق ماموریت‎های اصلی دستگاه، شناسایی واحدها، وظایف، فعالیت‎ها و واحد‌های قابل واگذاری دستگاه به سایر فعالان، تعیین شیوه‎های مشارکت و واگذاری مانند برون سپاری، مشارکت، شراکت، واگذاری مدیریت، خصوصی‎سازی و خرید خدمات برای انجام وظایف و فعالیت‎های دستگاه، تهیه برنامه عملیاتی واگذاری تصدی‎ها شامل عناوین خدمات و فعالیت‎ها، سهم هرکدام از واحد‌های وابسته و استانی، اولویت‎ها، اهداف کمی، زمان‎بندی، شیوه واگذاری‎ها، مقررات و نظایر آن، تهیه برنامه اجرایی برای توانمندسازی و حمایت از بخش غیردولتی مرتبط با ماموریت‎های اصلی دستگاه نظیر آموزش، اعطای تسهیلات و کمک‎های مالی، راهبری استقرار نظارت بر واگذاری فعالیت‎ها و تصدی‎ها و واحد‌های عملیاتی دستگاه به سایر بخش‎ها و تدارک زیرساخت‎ها و منابع، تعیین وظایف و اختیارات قابل واگذاری به سطوح استانی و شهرستانی جهت تفویض اختیار و تمرکززدایی، بررسی و ساماندهی شوراها، کمیسیون‎ها، کمیته‎ها، کارگروه‎ها و سایر مجامع تصمیم‎گیری، طراحی ساختار مناسب، چابک و تسهیل‎گر، تعیین استاندارد‌های کیفی خدمات دستگاه، تعیین قیمت تمام شده خدمات و فعالیت‎ها و تهیه برنامه عملیاتی برای انجام خدمات در فضای رقابتی شامل اهداف، روش‎ها، اولویت‎ها، زمان‎بندی بر اساس قیمت تمام شده و استاندارد‌های مصوب است.

نظر شما