به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، رحمتاله مهآبادی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل در احکامی جداگانه اعضای کمیتههای سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم، اعضای کمیته سرمایه انسانی، اعضای کمیته توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی، اعضای کمیته مدیریت عملکرد و اعضای کمیته ساختار و فناوریهای مدیریتی را منصوب کرد.
اعضای کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم منصوب شدند
رحمتاله مهآبادی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل طی ابلاغیههایی محمدرضا امامی، معاون توسعه مدیریت و منابع را به عنوان رئیس کمیته و سید احمد مومنی رخ، مشاور عالی مدیرعامل در امور عملیات هوانوردی، معصومه ابراهیمی، عضو هیئت مدیره و راهبر امور حقوقی، علیاکبر دلوریانزاده، مدیرکل آموزش و توسعه نیروی انسانی، محمدمهدی یزدانی، مدیرکل برنامهریزی راهبردی و مدیریت عملکرد، شهرام خلجزاده، مدیرکل دفتر تشکیلات و برنامه و بودجه، رحمتاله فیروزیپور، مدیرکل حراست و امنیت فرودگاهی، صمد محمدی، مدیرکل تدارکات و تامین تجهیزات، رسول غلامینیا، مدیرکل دفتر مدیرعامل و پاسخگویی به شکایات، علی کریمی مدیرکل امور مالی و درآمد، حجت اسماعیلزاده، مدیر هسته گزینش، مهدی علی همتی رئیس گروه حسابرسی داخلی و محمد شیخ را به عنوان اعضای این کمیته منصوب کرده است.
وظایف کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم شامل تعیین مصادیق اختصاصی حقوق متقابل مردم و دستگاه، تهیه برنامه عملیاتی صیانت از حقوق مردم شامل اهداف، سیاستها، اقدامات و ...، بازنگری قوانین و مقررات در جهت تثبیت حقوق مردم و پاسخگویی دستگاه و تشویق و تنبیه، راهبری و نظارت بر استقرار برنامه صیانت از حقوق مردم، تدوین برنامه سنجش و اندازهگیری میزان رضایتمندی مردم از نحوه ارائه خدمات دستگاه و تکریم ارباب رجوع، تنظیم برنامه اجرایی ارتقای سلامت و مبارزه با فساد اداری دستگاه و راهبری استقرار آن، بازنگری در قوانین و مقررات با رویکرد پیشگیری، بازدارندگی و برخورد قاطع با متخلفان، تدوین شاخصهای سلامت و سنجش و پایش میزان سلامت و فساد اداری، سنجش و آسیبشناسی وضع موجود فرهنگ سازمانی دستگاه، تدوین برنامه بهبود فرهنگ سازمانی مبتنی بر اصلاح رفتار مدیران و کارکنان و اصلاح قوانین و مقررات و راهبری استقرار فرهنگ سازمانی و نظارت و سنجش تحقق میزان آن است.
اعضای کمیته سرمایه انسانی منصوب شدند
رحمتاله مهآبادی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل همچنین طی ابلاغیههایی محمدرضا امامی، معاون توسعه مدیریت و منابع را به عنوان رئیس کمیته و غلامحسین باقریان، عضو هیئت مدیره و راهبر معاونت عملیات فرودگاهی، حمیدرضا سیدی، معاون برنامهریزی، نظات و امور اقتصادی، ابراهیم مرادی، عضو هیئت مدیره و راهبر امور هوانوردی، علی سینجلی، رئیس اداره آموزش و برنامهریزی نیروی انسانی و سیدمهدی میرحسینی زواره را به عنوان اعضا و علی اکبر دلوریانزاده، مدیرکل آموزش و توسعه نیروی انسانی را به عنوان عضو و دبیر این کمیته منصوب کرده است.
وظایف این کمیته شامل طراحی مدل و تدوین راهبردهای مدیریت سرمایه انسانی دستگاه و پیشنهاد آن به شورا برای تصویب، تدوین راهبری استقرار نظام جامع آمار و اطلاعات نیروی انسانی دستگاه در بستر فناوری اطلاعات، طراحی و راهبری استقرار نظام برنامهریزی نیروی انسانی دستگاه، استانداردسازی کمیت نیروی انسانی و تهیه برنامه ساماندهی نیروی انسانی دستگاه (کاهش نیروی مازاد و تامین نیروی مورد نیاز) و پیشنهاد آن به شورا برای تصویب، اتخاذ تصمیم برای جذب نیروهای مورد نیاز قبل از اعلام به سازمان اداری و استخدامی کشور و پیشنهاد آن به شورا برای تصویب، اتخاذ تصمیم در مورد تبدیل وضعیت کارکنان آزمایشی به قطعی مطابق قوانین و مقررات مربوط، اتخاذ تصمیم در مورد تمدید قرارداد کارکنان پیمانی و قراردادی مطابق قوانین و مقررات مربوط، اتخاذ تصمیم در مورد بازخرید کارکنان رسمی موضوع تبصره ماده یک آییننامه اجرایی ماده ۴۵ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب سال ۱۳۸۴، نظارت بر حسن اجرای بند ۳ ماده ۴۸ قانون مدیریت خدمات کشوری، تنظیم پیشنهاد برای اصلاح طرح طبقهبندی مشاغل اختصاصی دستگاه، تصویب برنامههای آموزشی کارکنان دستگاه مطابق با نظام آموزش کارکنان دولت، نظارت بر اجرای برنامه آموزش و تربیت مدیران آینده دستگاه با هدف جانشینپروری، استقرار نظام انتخاب و انتصاب مدیران مبتنی بر مقررات مربوط، اتخاذ تصمیم در مورد مسیر ارتقای شغلی کارمندان دستگاه طبق مقررات مربوط و تصویب برنامه رفاهی کارکنان متناسب با منابع و اعتبارات سالیانه دستگاه است.
اعضای کمیته توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی منصوب شدند
رحمتاله مهآبادی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل طی ابلاغیههایی غلامحسین باقریان، عضو هیئت مدیره و راهبر معاونت عملیات فرودگاهی را به عنوان رئیس و علی رحمانینیا، معاون اطلاعات و توسعه سیستمهای جامع فرودگاهی، بهمن باقری، مدیر پروژه نظارت بر کیفیت خدمات فرودگاهی و پژمان امیدمقدمی را به عنوان اعضا و همچنین صمد آقاجانی مدیرکل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی، را به عنوان عضو و دبیر این کمیته منصوب کرد.
وظایف این کمیته شامل تهیه برنامه عملیاتی توسعه خدمات الکترونیک دستگاه شامل: اهداف، اولویتها، زمانبندی در سه سطح اطلاعرسانی، تعاملی و تراکنشی و پیشنهاد آن به کمیسیون راهبری دولت الکترونیک و راهبری استقرار آن پس از تصویب، برنامهریزی برای مستندسازی و تهیه شناسنامه خدمات الکترونیک دستگاه و راهبری اجرای برنامه، تعیین اولویت برای اصلاح فرآیندهای سرویسگرا مبتنی بر نقشه فرآیندهای دستگاه، تصویب راهبردها و برنامه توسعه دسترسی مردم به ارائه خدمات از طریق دفاتر پیشخوان، مجتمعهای خدمات اداری و غیره، راهبری و نظارت بر پرتال و درگاه خدماترسانی دستگاه و ارزیابی رتبههای آنها، مدیریت تعامل دستگاه با سایر دستگاههای اجرایی برای ایجاد پنجره واحد خدمات مشترک و راهبری اجرای آموزش مدیران، کارکنان و کارشناسان واحد فناوری اطلاعات دستگاه و کارگزاران ارائه خدمات دولتی است.
اعضای کمیته مدیریت عملکرد منصوب شدند
رحمتاله مهآبادی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل همچنین طی ابلاغیههایی حمیدرضا سیدی، معاون برنامهریزی، نظارت و امور اقتصادی را به عنوان رئیس و محمدرضا امامی، معاون توسعه مدیریت و منابع و محمدرضا رمضانیان را به عنوان اعضا و همچنین محمدمهدی یزدانی، مدیرکل برنامهریزی راهبردی و مدیریت عملکرد به عنوان عضو و دبیر منصوب کرد.
وظایف این کمیته شامل راهبری استقرار نظام مديريت عملكرد دستگاه، تدوين معيارها، شاخصها و روش ارزيابی برنامههاي دستگاه (بلندمدت، ميان مدت و كوتاه مدت)، مقايسه نتايج ارزيابیها و تحليل دورهای آنها و ارائه گزارش به شورا، تهيه برنامه نظاممند كردن نظارت مردم و تشكلها بر دستگاه و تعيين موضوعات محوری نظام اداری نظير بهره وری و كيفيت شفافيت پاسخگويي و مشاركت مردم است.
اعضای کمیته ساختار و فناوریهای مدیریتی منصوب شدند
رحمتاله مهآبادی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل طی ابلاغیههایی حمیدرضا سیدی، معاون برنامهریزی، نظارت و امور اقتصادی را به عنوان رئیس، محمدرضا امامی معاون توسعه مدیریت و منابع را به عنوان عضو، سیدمهدی میرحسنی زواره را به عنوان عضو صاحب نظر و همچنین شهرام خلجزاده، مدیرکل دفتر تشکیلات و برنامه و بودجه را به عنوان عضو و دبیر ایبن کمیته منصوب کرد.
شرح وظایف این کمیته شامل تهیه برنامه جامع اصلاح نظام اداری دستگاه، منطبق با نقشه راه اصلاح نظام اداری و برنامه جامع اصلاح نظام اداری، طراحی مدل مدیریتی نوین برای اداره و ارائه خدمات دستگاه و بازنگری در شیوه انجام وظایف و فعالیتها در راستای تحقق ماموریتهای اصلی دستگاه، شناسایی واحدها، وظایف، فعالیتها و واحدهای قابل واگذاری دستگاه به سایر فعالان، تعیین شیوههای مشارکت و واگذاری مانند برون سپاری، مشارکت، شراکت، واگذاری مدیریت، خصوصیسازی و خرید خدمات برای انجام وظایف و فعالیتهای دستگاه، تهیه برنامه عملیاتی واگذاری تصدیها شامل عناوین خدمات و فعالیتها، سهم هرکدام از واحدهای وابسته و استانی، اولویتها، اهداف کمی، زمانبندی، شیوه واگذاریها، مقررات و نظایر آن، تهیه برنامه اجرایی برای توانمندسازی و حمایت از بخش غیردولتی مرتبط با ماموریتهای اصلی دستگاه نظیر آموزش، اعطای تسهیلات و کمکهای مالی، راهبری استقرار نظارت بر واگذاری فعالیتها و تصدیها و واحدهای عملیاتی دستگاه به سایر بخشها و تدارک زیرساختها و منابع، تعیین وظایف و اختیارات قابل واگذاری به سطوح استانی و شهرستانی جهت تفویض اختیار و تمرکززدایی، بررسی و ساماندهی شوراها، کمیسیونها، کمیتهها، کارگروهها و سایر مجامع تصمیمگیری، طراحی ساختار مناسب، چابک و تسهیلگر، تعیین استانداردهای کیفی خدمات دستگاه، تعیین قیمت تمام شده خدمات و فعالیتها و تهیه برنامه عملیاتی برای انجام خدمات در فضای رقابتی شامل اهداف، روشها، اولویتها، زمانبندی بر اساس قیمت تمام شده و استانداردهای مصوب است.
نظر شما