شناسهٔ خبر: 46820 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیركل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری خبر داد:

راهداری زمستانی امسال با ۶۰ دستگاه نمك‌پاش هوشمند ساخت داخل کشور/ لزوم نوسازی ناوگان راهداری با افزایش طول جاده‌های کشور

داریوش نصر مدیركل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری از خرید ۶۰ دستگاه نمك‌پاش هوشمند طبق استانداردهای بین‌المللی از تولیدكنندگان داخلی خبر داد و در ادامه تاکید کرد: باتوجه به فرسودگی ۴۰ الی ۵۰ درصدی ناوگان راهداری و تکمیل آزادراه ها و بزرگراه‌ها لزوم نوسازی آن بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای داریوش نصر مدیركل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات این سازمان با اشاره به موضوع در پیش بودن راهداری زمستانی و اقدامات دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات این سازمان برای امسال تصریح كرد: در بخش تجهیزات، امكانات ما برای راهداری زمستانی بسیار مهم است زیرا به میزان مورد نیاز از گذشته تجهیزات و ماشین‌آلات وجود داشته است و امسال نیز به امكانات موجود تجهیزات نویی كه همگام با پیشرفت‌های نوین فناوری در كشورهای پیشرفته است اضافه می‌شود علاوه بر این همه راهداران آماده هستند تا یك زمستان خوب را شروع كرده و مدیریت كنند

نصر از خرید ۶۰ دستگاه نمك‌پاش هوشمند منطبق بر استانداردهای اروپایی از تولیدكنندگان داخلی خبر داد و گفت: امسال ۶۰ دستگاه نمك‌پاش هوشمند طبق استانداردهای بین‌المللی از تولیدكنندگان داخلی خریداری شده است كه در حال توزیع بین‌ استان‌های هدف است و سعی بر این است تا قبل از فصل سرما و آغاز راهداری زمستانی این تعداد نمك‌پاش تازه نفس با هدف خدمت به مسافران و هموطنانی كه از طریق جاده‌ها سفر خواهند كرد، در محورهای مواصلاتی استقرار یابند

وی با تأكید بر اینكه تلاش شده است تا تجهیزات راهداری زمستانی امسال در حد نیاز حداقل فراهم گردد افزود: لازم است جهت رفع نیازمندی و افزایش آن‌ها برای سال‌های آتی اقدام لازم با تخصیص اعتبار از سوی مبادی ذیربط صورت پذیرد، لذا با برنامه‌ریزی و تدابیر لازم درخصوص تأمین تجهیزات زمستانی امسال امید است كمبود خاصی مشاهده نگردد و به میزانی كه در حد منابع محدودی كه در اختیار بود امكانات نسبتاً مناسبی در جاده‌های كشور مستقر هستند از این رو باید گفت: بحث نوسازی و خرید تجهیزات یكی از چالش‌هایی است كه پیش روی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سال‌های بعد قرار دارد زیرا آزادراه‌ها و جاده‌های جدیدی در دست اجرا است كه نیاز راهداری كشور را به افزایش ماشین‌آلات و تجهیزات بیشتر می‌كند همچنین باتوجه به فرسودگی ۴۰ الی ۵۰ درصدی ناوگان، لزوم نوسازی آن بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد

گفتنی است  باتوجه به شروع بارندگی‌های پاییزی در برخی از مناطق كشور اكیپ‌های راهداری، مأموریت زمستانی خود را با استقرار در راهدارخانه‌ها و محورهای مواصلاتی آغاز كرده‌اند

نظر شما