شناسهٔ خبر: 46834 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار قزوین و رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس درخواست کردند:

دایر نمودن اداره کل راه‌آهن در قزوین برای ارائه خدمات مطلوب‌تر/ درخواست انجام حداکثر مساعدت برای استقرار اداره کل راه‌آهن در قزوین

داود محمدی استاندار قزوین در مکاتبه‌ای با وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر تلاش و پیگیری‌های دولت و مقام عالی وزارت به موضوع توسعه راه‌آهن و حمل و نقل ریلی در کشور، دایر نمودن و راه‌اندازی اداره کل راه‌آهن در قزوین را با عنایت به الزامات قانون تقسیمات کشوری موجب جلوگیری از مشکلات آینده و ارائهٔ خدمات مطلوب‌تر به هم‌میهنان عزیز دانست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، عبدالمحمد زاهدی طی مکاتبه‌ای پیرو نامه مسعود حق لطفی مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین مبنی بر درخواست استقرار و راه‌اندازی اداره کل راه‌آهن در قزوین از وزیر راه و شهرسازی، بر این موضوع تأکید کرد.

زاهدی با تأکید بر تلاش و پیگیری‌های دولت و شخص وزیر راه و شهرسازی به موضوع توسعه راه‌آهن و حمل و نقل ریلی در کشور گفت: عنقریب مسیر ریلی قزوین به رشت به بهره‌برداری رسیده و با این اقدام مبارک ارتباط ریلی کشور با شمال و بندرانزلی به عنوان یکی از بنادر مهم و استراتژیک کشور برقرار خواهد شد.

وی افزود: در پی این اتفاق، حجم انبوهی از حمل مسافر و کالا از طریق ریلی به استان قزوین منتقل و نهایتاً به سایر مناطق کشور حمل خواهد شد که به همین منظور ایجاد بندر خشک در این استان نیز در دست اقدام می‌باشد.

استاندار قزوین با اشاره به قدمت بهره‌مندی این استان از راه‌آهن از تاریخ ۲۷/ ۱۲/ ۱۳۱۸ اظهار کرد: دایر نمودن و راه‌اندازی اداره کل راه‌آهن در استان قزوین با عنایت به الزامات قانون تقسیمات کشوری موجب جلوگیری از مشکلات آینده و ارائهٔ خدمات مطلوب‌تر به هم‌میهنان عزیز خواهد شد.

داود محمدی رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی نیز طی مکاتبه‌ای پیرو نامه مسعود حق لطفی مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین مبنی بر درخواست استقرار و راه‌اندازی اداره کل راه‌آهن در قزوین از وزیر راه و شهرسازی، بر این موضوع تأکید کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موارد ذکر شده در نامه این اداره کل عنوان کرد: با توجه به اجرای طرح توسعه مبتنی بر حمل و نقل (TOD) در قزوین و اجرای دو پروژه بزرگ ریلی دوخطه شدن راه‌آهن تهران – قزوین – زنجان و احداث راه‌آهن قزوین – رشت، استقرار و راه‌اندازی اداره کل راه‌آهن در قزوین ضروری به نظر می‌رسد.

زاهدی و محمدی در پایان از وزیر راه و شهرسازی درخواست کردند که حداکثر مساعدت لازم در این راستا از سوی وزارت متبوع صورت پذیرد.

نظر شما