شناسهٔ خبر: 46840 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

محمد حسینی خبر داد:

جهش ۱۴ برابری عملیات کانتینری در بندر شهید باهنر

حمیدرضا محمدحسینی مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از تخلیه و بارگیری ۲۸ هزار TEU کانتینر طی هشت ماه امسال و همچنین جهش چشمگیر ۱۴ برابری این بخش از عملیات بندری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، حمیدرضا محمد حسینی با تشریح گزارش عملکرد هشت‌ماهه اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و بنادر تابعه آن در سال ۹۶ گفت: از آغاز امسال تا ابتدای آذرماه، بالغ بر یک میلیون و ۳۴۲ هزار تن کالای نفتی و غیرنفتی تخلیه و بارگیری شد که از این میزان ۹۹۱ هزار و ۷۱۹ تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و ۳۵۰ هزار و ۳۴۱ هزار تن به محموله‌های نفتی اختصاص داشته است.

وی بیان کرد: طی این دوره زمانی، بالغ بر ۷۴۹ هزار و ۶۱۳ تن کالاهای غیرنفتی و ۳۶ هزار و ۷۹ تن کالای نفتی از بندر شهید باهنر، صادر و ۵۰۹ تن کالای غیرنفتی وارد این بندر شد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از ترانزیت ۳۹ هزار و ۷۱۴ تن کالا از طریق این بندر خبر داد و افزود: طی مدت یاد شده، کابوتاژ ۶۰ هزار و ۲۲۲ تن کالا به انجام رسید که افزایش ۳۴ درصدی در این زمینه به ثبت رسید.

محمدحسینی از تخلیه و بارگیری ۲۸ هزار و ۵۸۵ TEU کانتینر در این بندر طی هشت‌ماهه نخست امسال سخن به میان آورد و با اشاره به رونق چشمگیر این بخش از فعالیت‌های بندری، گفت: این رقم در همسنجی با سال گذشته جهش ۱۴ برابری داشته است.

وی افزود: طی سال جاری، دو هزار و ۶۵۸ فروند شناور در بندر شهید باهنر و بنادر تابعه آن پهلو گرفتند که ۴۵۱ فروند بالای هزار تن و دو هزار و ۲۰۷ فروند زیر هزار تن ظرفیت داشته‌اند.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر در پایان با اعلام آمار مسافری گفت: طی هشت‌ماهه سال جاری، ترابری یک میلیون و ۹۱۷ هزار و ۹۹۹ نفر مسافر از طریق بنادر شهید باهنر، شهید حقانی و هرمز که تحت مدیریت این اداره است، صورت گرفت.

نظر شما