شناسهٔ خبر: 46842 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم خبر داد:

اولین همایش ملی اخلاق مهندسی در صنعت ساختمان در استان قم برگزار می‌شود

حسن صبوری برگزاری اولین همایش ملی اخلاق مهندسی در صنعت ساختمان در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۲۸ و ۲۹ آذرماه در محل سالن همایش مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) واقع در میدان معلم استان قم برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، حسن صبوری گفت: این همایش با حضور مقام عالی وزارت، مدیران کل استان‌ها، معاونین مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی و رؤسای سازمان‌های نظام‌مهندسی ساختمان استان‌ها، رئیس و اعضای شورای مرکزی نظام‌مهندسی ساختمان کشور و مهندسان بومی و غیربومی در قم برگزار می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم توضیح داد: موضوع همایش با برگزاری جلسات متعدد و کارشناسی در مرحله کمیته اجرائی و اعضاء دبیرخانه همایش در سطح وزارت و استان به طور مستمر پیگیری و امور برنامه‌ریزی شده جهت اقدامات لازم اجرائی با اتخاذ تصمیمات مقتضی رصد شده است.

وی افزود: در این همایش دکتر آخوندی وزیر محترم راه و شهرسازی و تعدادی از اساتید برجسته ملی و بین‌المللی در حوزه اخلاق مهندسی به سخنرانی خواهند پرداخت.

صبوری با بیان اینکه این همایش در دو روز برگزار می‌شود، مطرح کرد: با تأیید و موافقت وزارت راه و شهرسازی گواهینامه حضور در این همایش به عنوان گواهی دوره ارتقاء پایه برای کلیه مهندسان و کاردان‌ها در رشته‌های هفتگانه مهندسی لحاظ می‌گردد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم ضمن اشاره به اهمیت این همایش گفت: اعضای سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان و کاردان‌ها می‌توانند به صورت حضوری ثبت‌نام کرده و در این همایش شرکت کنند و این امکان برای سایر مهندسان عضو سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان‌ها نیز وجود دارد تا به صورت مجازی در این همایش شرکت کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در پایان ضمن اشاره به این که در حال حاضر منابع و استانداردهای کدهای اخلاق مهندسی غیربومی هستند و منابع موجود همگی استانداردهای اروپا و امریکا دارند اظهار امیدواری کرد: اولین همایش «اخلاق مهندسی در صنعت ساختمان» گامی مؤثر و مفید، در راستای آشنایی هرچه بیشتر جامعه مهندسین با مبحث اخلاق مهندسی و بومی‌سازی منابع متناسب با فرهنگ مهندسی باشد.

نظر شما