شناسهٔ خبر: 46909 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

گرایلو خبر داد:

بندر امام خمینی(ره) میزبان افسران کنترل و بازرسی بنادر کشور

بازرسی کنوانسیون بین‌المللی خط شاهین با هدف ارتقاء توان علمی و دانش روز مراکز کنترل و بازرسی کشتی‌های بنادر کشور به میزبانی بندر امام خمینی (ره) طی آذرماه امسال تشریح شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، ابوطالب گرایلو معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ضمن اعلام این خبر افزود: در این دوره آموزشی که با حضور افسران کنترل و بازرسی بنادر کشور طی سه روز در بندر امام خمینی (ره) برگزار شد، نحوهٔ بازرسی از الزامات کنوانسیون بین‌المللی خط شاهین در قالب انجام کار تیمی و نیز آموزش عملی در کشتی به وسیله  رحیم چلداوی و پوریا کولیوند به فراگیران آموزش داده شد.

گرایلو در ادامه افزود: اهمیت و نقش مراکز کنترل و بازرسی شناورها و نیز عملکرد افسران مربوطه به عنوان پیشانی بنادر در حصول اطمینان از اجرای درست کنوانسیون‌های دریایی، ضرورت برگزاری این دوره‌های آموزشی تخصصی را دوچندان کرده است.

معاون دریایی و بندری در تشریح اهمیت عمل به الزامات کنوانسیون‌های بین‌المللی بیان کرد: تدوین قوانین و مقررات دریایی در قالب کنوانسیون‌های دریایی در پاسخ به نیاز صنعت دریانوردی برای افزایش ایمنی و جلوگیری از آلودگی محیط‌زیست شکل گرفته است و از این رو، توانایی و تسلط کامل نیروهای مراکز بازرسی و کنترل بنادر در نظارت بر اجرا و رعایت الزامات آن حائز اهمیت فراوانی است.

گرایلو در ادامه تصریح کرد: برگزاری موفقیت‌آمیز این دوره‌های آموزشی در بنادر کشــــور می‌تواند باعث هم‌افزایی و توسعه همکاری‌های مشترک در بین بنادر گردد.

گفتنی است که  به منظور افزایش انگیزش فراگیران در این دوره آموزشی، به نفرات برتر که در کارهای تیمی و نیز مباحث علمی شرکت فعال داشتند جوایزی نیز اهدا شد.

نظر شما