شناسهٔ خبر: 46911 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

کاشکی خبر داد؛

آسفالت ۲۶ کیلومتر از جاده ترانزیتی اردستان

آسفالت جاده سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردستان گفت: ۲۶ کیلومتر از جاده ترانزیت این شهرستان در سال جاری با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال آسفالت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، احمد کاشکی گفت: اعتبار آسفالت جاده ترانزیت اردستان از محل اعتبارات راهداری تامین شده و مبلغ ۵۶۰ میلیون ریال اعتبار استانی نیز برای تعمیر و بهسازی پل سه راهی زواره در جاده ترانزیت اختصاص یافته و در حال اجرا می‌باشد.

وی همچنین از تعویض پل و قوس پل اتوبوسی درجاده ترانزیت واقع در کیلومتر ۴۰ اردستان به نایین از محل اعتبارات این اداره خبر داد.

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردستان اظهارداشت: تحویل ندادن قیر به این شهرستان موجب کاهش سرعت بهسازی و بازسازی جاده‌های تحت پوشش شده که نیازمند توجه بیشتر مسئولان استانی در این زمینه است.

وی اضافه کرد: جهت ارتقای ایمنی دهانه پل‌ها در جاده‌های مواصلاتی این شهرستان ۳۰۰ قطعه محافظ راه (گاردریل) نیاز است و موضوع از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان پیگیری شد که تا کنون قول مساعد برای تحویل ۱۰۰ قطعه داده شده است.

کاشکی در ادامه به آغاز طرح زمستانی راهداری اردستان اشاره و بیان کرد: این طرح از ۲۰ آذرماه در قالب چهار راهدارخانه با استقرار ماشین آلات و امکانات زمستانی برای خدمات رسانی به رانندگان و مسافران آغاز شده و در کنار این سه هزار تن شن و نمک جهت مصرف در زمان بارش برف و یخبندان آماده و در راهدارخانه‌ها نگهداری می‌شود.

وی نبود جرثقیل سنگین در شهرستان را از دیگر مشکلات موجود این اداره عنوان کرد و افزود: در صورت بروز حادثه در سطح جاده‌ها مشکلات ترافیکی برای بازکردن جاده و جا به جایی ماشین آلات سنگین از محل حادثه به وجود خواهد آمد.

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان اردستان با اشاره به کاهش ۶ هزار لیتری سهمیه نفت گاز این اداره به ایرنا گفت: سهمیه ۱۸ هزار لیتری گازوئیل ماهیانه این اداره به ۱۲ هزار لیتر از سوی استان کاهش یافته که می‌تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد.

شهرستان اردستان با نزدیک به ۴۳ هزار نفر جمعیت از یک هزار و ۹۱۶ کیلومتر راه همسنگ، ۱۴۱ کیلو مترآزاد راه و نزدیک به ۱۰۰ کیلومتر راه ترانزیت برخوردار می‌باشد و در فاصله ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

نظر شما