شناسهٔ خبر: 46933 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برای نخستین بار در استان قم صورت گرفت:

اجرای مأموریت ناوگان نمک‌پاش جاده‌ای استان قم به صورت مکانیزه

ابوالفضل جمالی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم از تجهیز ۸ راهدارخانه، اورهال ۱۱۰ دستگاه ماشین‌آلات و آماده‌باش ۹۲ عوامل راهدار، جهت اجرای طرح راهداری زمستانی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم، در راستای اجرای طرح راهداری زمستانی، برای نخستین بار در سطح محورهای برون‌شهری استان، عملیات نمک‌پاشی به صورت کاملاً مکانیزه اجرا می‌گردد، ابوالفضل جمالی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم در ادامه خبر فوق اضافه کرد: همه‌ساله از نیمه دوم آذرماه طرح راهداری زمستانی به صورت رسمی با استقرار اکیپ‌های راهداری در راهدارخانه‌ها آغاز می‌گردد.

وی افزود: امسال جهت اجرای هر چه بهتر این طرح ۸ راهدارخانه تجهیز و آماده استقرار عوامل و ادوات راهداری، تیم‌های پلیس‌راه و همچنین ارائه خدمات موضوعه به مسافران می‌باشند.

جمالی در ادامه به دیگر اقدامات این اداره کل جهت کسب آمادگی حداکثری در راستای اجرای طرح راهداری زمستانی پرداخت و عنوان کرد: تاکنون افزون بر یک‌صد و ده دستگاه انواع خودرو و ماشین‌آلات ناوگان راهداری اورهال و در راهدارخانه‌ها و دیگر اماکن معین شده مستقر گردیده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم مجموع عوامل شرکت‌کننده در طرح راهداری زمستانی را نود و دو نفر اعلام نمود و تصریح کرد: در صورت ضرورت تمامی کارکنان این اداره کل آماده‌اند تا در کنار دیگر همکاران حوزه راهداری به ایفای نقش بپردازند.

وی که در حاشیه برگزاری مانور بزرگ انتظامی، ترافیکی زمستان ۹۶، در محل ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان قم سخن می‌گفت، بیان کرد: با توجه به تعهد و تجربه همکاران و همچنین بهره‌مندی از ناوگان توانمند راهداری، امید آن می‌رود که زمستانی عاری از انسداد جاده‌ای و حوادث مترتب بر آن، پیش رو داشته باشیم.

مسئول راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم در ادامه به دیگر آیتم‌های ملحوظ جهت کاهش حداکثری حوادث جاده‌ای در استان پرداخت و گفت: هم‌اکنون در سطح راه‌های استان ۲۱ دستگاه دوربین نظارتی، ۴۱ دستگاه دوربین کنترل سرعت و ثبت تخلف، ۷۴ دستگاه تردد شمار آن‌ها ین و دو دستگاه سامانه توزین در حال حرکت (WIM) بر رفتار ترافیکی رانندگان نظارت و در صورت مشاهده تخلف، مراتب جهت اعمال قانون ارسال می‌گردد.

جمالی به آمادگی از بهره‌برداری شدن ۲۴ دستگاه دوربین کنترل سرعت و ثبت تخلف دیگر تا پایان امسال اشاره کرد و گفت: تلفن گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها در تمامی اوقات شبانه‌روز آماده پاسخگویی به مراجعات تلفنی و ارائه اطلاعات سفر (مسافت بین شهرها، شرایط آب و هوایی، وضعیت ترافیکی راه‌ها و ...) به هموطنانی قصد مسافرت دارند، می‌باشد.

 این مقام مسئول در خاتمه ضمن آرزوی آنکه فصول بارشی پیش رو سرشار از ریزش نزولات جوی (باران و برف) باشد از تمامی رانندگانی که قصد سفر به محورهای کوهستانی و برف‌گیر کشور را دارند درخواست کرد پیش از حرکت نسبت به سلامت خودرو بخصوص سیستم گرمایشی آن، تجهیز و همراه داشتن لوازم ایمنی (زنجیر چرخ، یخ‌شکن و.) اطمینان حاصل نمایند.

نظر شما