شناسهٔ خبر: 46976 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

دریس اعلام کرد:

تبدیل بهره‌وری به باور عمومی در سازمان بنادر و دریانوردی

بازدید معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی به همراه مدیران کل این حوزه طی سفر خود به بندر امام خمینی(ره) ضمن بازدید از این مجتمع بزرگ بندری و برگزاری نشست‌های مشترک، مسائل مختلف آن در زمینهٔ ارتقاء مدیریت منابع انسانی و صیانت از تأسیسات و اماکن بندری را بحث و بررسی کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ضمن اعلام این خبر افزود: دکتر آرامی معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی و هیئت همراه، بیستم آذرماه امسال طی سفر خود به بندر امام خمینی (ره) ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این مجتمع بزرگ بندری و برگزاری نشست‌های متعدد مشترک با حضور مدیران بخش‌های مختلف این اداره کل، به بررسی موضوعات مرتبط با حوزه منابع انسانی، خدمات‌رسانی به مشتریان، حفظ و صیانت از تأسیسات و اماکن و بهره‌وری روند امور جاری پرداختند.

دریس با اشاره به برگزاری جلسه شورای اداری این اداره کل با حضور مدیران ارشد سازمانی بیان کرد: طی این نشست عضو هیئت عامل و معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به شرایط و ویژگی‌های ساختار اقتصادی کشور و تبیین وظایف حاکمیتی این سازمان، ورود به برخی از حوزه‌های اجرایی را ناشی از اقتضائات و ضرورت‌هایی دانست که ورود به آن‌ها می‌تواند باعث کاستن شدن از مشکلات کشور شود. آرامی همچنین با اشاره به قیمت گـــران هزینهٔ تمام شده خدمات و بالا بودن هزینه‌های ادارهٔ کشور، ضرورت توجه به بهره‌وری را بسیار جدی دانست.

وی لزوم تبدیل بهره‌وری به یک باور عمومی را مطرح کرده و بر ایفای نقش همهٔ مدیران و کارکنان در تحقق اهداف اسناد راهبردی کشور برای کوچک‌سازی دولت و ارتقای بهره‌وری تأکید کرد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) با اشاره به برگزاری نشست شورای اداری این اداره کل با حضور آرامی و مدیران کل معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی افزود: طی این نشست مشترک دکتر آرامی ضمن اظهار خرسندی از حضور مجدد در جمع مدیران تلاشگر این بندر، لزوم حضور مستمر و متداوم در جمع مدیران بنادر را از اولویت‌های کاری خود برشمرد.

وی با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی به لحاظ اجرایی، ساختار بسیار متفاوتی با دیگر سازمان‌ها دارد، به نقش و جایگاه ویژهٔ بنادر و سهم آنان در تأمین درآمدها و صرف هزینه‌ها اشاره کرد و بر حضور مستمر و مکرر مدیران ستادی در بنادر و بهره‌گیری از دیدگاه‌ها و پیشنهادهای مدیریتی آن‌ها با هدف تقویت و بهبود روند امور جاری تأکید کرد.

دریس همچنین با اشاره به ادامه برنامه بازدید دکتر آرامی و هیئت همراه از بنادر خرمشهر و آبادان که به منظور بررسی مسائل مرتبط در این بنادر انجام خواهد شد، بیان کرد: وی همچنین طی سخنانش از ساماندهی و توسعه منابع انسانی بر اساس مقررات جاری سازمان برنامه و بودجه کشور طی مراحل آتی خبر داد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی همچنین با اشاره به تأکیدات مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، شفاف‌سازی، اعمال دقیق‌تر کنترل‌های مالی در تمامی مراحل عقد و اجرای قراردادها را از جمله دغدغه‌های سازمانی برشمرده که حفظ بیشتر حقوق ذینفعان و منافع سازمان بنادر و دریانوردی را در پی خواهد داشت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان افزود: در جریان برگزاری نشست شورای اداری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان، مدیران کل معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی ضمن ارائه گزارش مختصری از اقدامات اخیر خود، در پاسخ به مسائل مطرح شده از سوی مدیران بندر امام خمینی (ره)، در خصوص نحوهٔ ابلاغ بودجه‌ها، اعتبارات تعمیر و نگهداری و عمرانی و بهره‌وری و ایجاد انگیزش بیشتر در نیروهای انسانی، پاسخ‌های لازم را ارائه کردند.

نظر شما