شناسهٔ خبر: 46982 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر ساخت و توسعه راه‌های راه و شهرسازی خراسان رضوی خبر داد:

ابلاغ دستور تهیه نقشه برای ۱۸ کیلومتر پیاده راه زائر در خراسان رضوی

محمد پارسا مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی با بیان این که ۳۰ کیلومتر از مسیر پیاده راه زائر بهره‌برداری و ۱۳ کیلومتر در حال برگزاری مناقصه است، از ابلاغ دستور و انجام تهیه نقشه برای ۱۸ کیلومتر پیاده راه زائر در مسیر مشهد – نیشابور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، محمد پارسا در این رابطه گفت: در اسفندماه سال ۹۳ و در راستای خدمات‌رسانی به زائران پیاده بارگاه منور آقا علی ابن موسی‌الرضا (ع)، مطالعات پیاده راه زائر از نیشابور به طرف مشهد (باغچه) توسط اداره کل راه و شهرسازی به شرکت مهندسین مشاور ابلاغ شد.

وی در ادامه افزود: پس از انجام مطالعات توسط مشاور، جلساتی برای اجرای پروژه پیاده راه زائر در دفتر معاونت امور زائران استانداری برگزار و اجرای پیاده راه به تصویب رسید و  پس از آن اجرای پیاده راه، مطالعات طراحی تفصیلی پیاده راه توسط مشاور انجام و مسیر به شش قطعه تقسیم شد.

همچنین مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی تصریح کرد: با توجه به اعتبار اختصاص یافته به این طرح و نیاز به تسریع در اجرای پروژه، ۴۳ کیلومتر ابتدایی مسیر (حدفاصل جوادیه تا باغچه) در دستور کار قرار گرفت.   

وی در ادامه گفت: در فاز اول قطعات ۱ و ۲ به طول ۲۲ کیلومتر با هزینه ۸۵۰۰ میلیون ریال اجرا و در تاریخ ۹۴/۹/۱۴ به بهره‌برداری رسید.

پارسا در خصوص فاز دوم افزود: در فاز دوم عملیات اجرایی قطعه ۳ به طول ۸ کیلومتر حدفاصل کیلومتر ۲۲ تا ۳۰ در تاریخ ۳ بهمن ۱۳۹۴ آغاز و با هزینه ۳۴۰۰ میلیون ریال در ابتدای شهریور ۱۳۹۵ مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

در ادامه مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون مطالعات و تهیه نقشه‌های اجرایی قطعه چهارم به طول ۱۳ کیلومتر حدفاصل کیلومتر ۳۰ تا ۴۳ انجام شده و در انتظار برگزاری مناقصه است. 

پارسا با بیان این که ادامه پیاده راه بعد از کیلومتر ۴۳ نیز در دستور کار قرار دارد، افزود: مطالعات قطعه ۵ و ۶ به طول ۱۸ کیلومتر حدفاصل نیشابور تا جوادیه در مرداد ماه ۹۵ توسط اداره کل راه و شهرسازی استان به مهندسین مشاور ابلاغ شده که تهیه نقشه‌های اجرایی آن در دست انجام است. 

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی درباره مشخصات فنی سه قطعه اجرا شده از پیاده راه زائر (مشهد- نیشابور) اظهار کرد: این پیاده راه با عرض ۵ متر شامل ۴ متر آسفالت و شانه خاکی نیم متر از طرفین، ضخامت آسفالت بیندر ۴ سانتیمتر و ضخامت زیراساس ۱۵ سانتی‌متر طراحی و اجرا شده است. 

پارسا تصریح کرد: طول مسیر قطعه اول ۱۱ کیلومتر، حجم عملیات خاک‌برداری ۹۰ هزار و ۴۳۰ مترمکعب و ۲۹ هزار مترمکعب خاک‌ریزی انجام شده، همچنین تعداد ۴۳ دستگاه ابنیه در این قطعه اجرا و ۲۲ کیلومتر خط‌کشی انجام شده است.   

وی همچنین درباره قطعه دوم اظهار کرد: ۵۲ هزار و ۵۱۷ مترمکعب حجم عملیات خاک‌برداری، ۳۹ هزار و ۳۶۶ مترمکعب حجم عملیات خاک‌ریزی، ۴۶ دستگاه ابنیه فنی اجرا شده و ۲۲ کیلومتر خط‌کشی مسیر بوده است.   

پارسا درباره قطعه سوم نیز گفت: حجم عملیات خاک‌برداری ۳۰ هزار و ۸۷ مترمکعب، حجم عملیات خاک‌ریزی ۳۰ هزار و ۶۷۰ مترمکعب، ۳۵ دستگاه ابنیه فنی اجرا شده و ۱۶ کیلومتر خط‌کشی مسیر بوده است. 

همچنین مدیر ساخت و توسعه راه‌های راه و شهرسازی خراسان رضوی افزود: برای احداث قطعات ۱، ۲ و ۳ از این پیاده راه، یکصد میلیارد ریال هزینه شده و همچنان ۱۹ میلیارد ریال از مطالبات پیمانکاران تاکنون پرداخت نشده است. 

وی در پایان یادآور شد: برای اجرای قطعه ۴ مسیر یاد شده مبلغ ۵۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.  

نظر شما