شناسهٔ خبر: 47033 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فاریاب خبر داد:

تكميل پل طاقی رودخانه دائمی سرنی فارياب در كرمان جنوبی

پل رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فاریاب از تكميل پل طاقی چهار دهانه بر روی رودخانه دائمی سرنی با اعتباری بالغ بر ١٦ ميليارد ريال در محور فارياب - ارزوئيه خبر داد.

به گزارش پايگاه خبری‌ وزارت راه وشهرسازی به نقل از  روابط عمومی راه و شهرسازی كرمان‌جنوبی حسام تاجیک رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فاریاب از تكميل پل طاقی چهار دهانه بر روی رودخانه دائمی سرنی با اعتباری بالغ بر ١٦ ميليارد ريال در محور فارياب - ارزوئيه خبر داد: با تكميل اين پل مشکل ارتباط روستاهای بخش صوغان و روستاهای آشين ، سيخوران، ماران و سرنی با روستاهای دهستان زهمكان تنگ آبشوئيه ، آب باد ، آخوره و موردان با جمعيتی بالغ ١٠٠٠ خانوار مرتفع خواهد شد.

وی بیان داشت : محور فاریاب -ارزوییه که شهرستان فاریاب را به شهرستان ارزوییه و بافت وصل خواهد کرد باطول ۵۲ كيلومتر که ۶ کیلومتر از این مسیر آسفالت و به بهره‌برداری رسیده و ۲۰ کیلومتر دیگر مسیر ساخت و آماده آسفالت می‌باشد.

تاجيك ادامه داد: اعتبار هزینه شده تا کنون مبلغ یکصد میلیارد ریال می‌باشد که جهت تکمیل این پروژه میزان یکصد و پنجاه میلیارد ریال نیاز است.

اين مقام مسئول افزود: از مزایای تکمیل این پروژه ارتباط شهرستان فارياب با شهرستان‌های ارزوئيه - بافت ،فاصله دو شهرستان به اندازه  ١١٠ کیلومتر نزدیکتر خواهد شد و دسترسی آسان به معادن ارزشمند طلا و كروميت و سنگ‌های تزئینی همچنین خارج شدن شهرستان از بن بست است.

برچسب‌ها: