شناسهٔ خبر: 47051 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی؛

آلودگی و کاهش کیفیت هوا در شهر‌های صنعتی‌/ ورود سامانه بارشی به جنوب و دامنه‌های زاگرس از فردا

هوا شناسی - گردو غبار طوفان در سه روز آینده در بخش‌هایی از شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و مرکز کشور جوی نسبتاً پایدار حاکم خواهد بود که پیامد آن انباشت تدریجی آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهر‌های صنعتی و پر جمعیت این مناطق است.

‌به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، امروز با گذر موجی در غرب کشور و دامنه‌های زاگرس مرکزی، رشد ابر و در ارتفاعات بارش پراکنده دوراز انتظار نیست و از امشب با ورود یک سامانه بارشی از سمت جنوب‌غرب به کشور، در بخش‌هایی از خوزستان و سواحل بوشهر ابرناکی و رگبار باران شروع می‌شود.

روز جمعه به‌تدریج در استان‌های واقع در جنوب غرب و جنوب کشور، تنگه هرمز، جزایر جنوبی، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی ابرناکی، بارش باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد شدید، به تدریج کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود که در ارتفاعات زاگرس بارش به صورت برف بوده و شدت بارش‌ها در بوشهر، شمال خوزستان، غرب فارس و جنوب کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.

روز شنبه به تدریج از میزان بارش در جنوب غرب کشور کاسته می‌شود و در سواحل جنوبی کشور، تنگه هرمز، سواحل دریای عمان، دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس، بخش‌هایی از جنوب شرق و شرق کشور شامل استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و یزد نیز ابرناکی بارش باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود، در این روز نیز بارش در ارتفاعات کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس و ارتفاعات کرمان به صورت برف بوده و شدت بارش‌ها در فارس، جنوب بوشهر و نیمه غربی هرمزگان خواهد بود.

امروز پنج‌شنبه در بخش‌هایی از جنوب غرب کشور گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق گردوخاک نیز دور از انتظار نیست؛ همچنین از امروز خلیج‌فارس و روز‌های جمعه و شنبه علاوه بر خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.

روز جمعه هفته جاری بارش باران گاهی با رعد و برق، وزش باد شدید و مواج بودن دریا در مناطق مرکزی و غربی خلیج فارس به‌ویژه سواحل استان‌های بوشهر و خوزستان پیش‌بینی می‌شود، همچنین به‌تدریج از بعدازظهر جمعه در تنگه هرمز و دریای عمان بارش باران گاهی با رعد و برق، وزش باد شدید و مواج بودن دریا پیش‌بینی می‌شود.

بعدازظهر جمعه بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد همراه با آبگرفتگی معابر در جنوب خوزستان، بوشهر، نیمه جنوبی و غرب فارس پیش‌بینی می‌شود همچنین بارش باران و در ارتفاعات برف در کهگیلویه و بویراحمد دور از انتظار نیست.

روز شنبه مرخ ۹۶/۰۹/۲۵ بارش باران گاهی با رعد و برق، وزش باد شدید و مواج بودن خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان به‌ویژه سواحل استان‌های خوزستان، بوشهر و هرمزگان، پیش‌بینی می‌شود همچنین بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت همراه با آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در هرمزگان، بوشهر، جنوب فارس و جنوب کرمان و بارش برف در ارتفاعات جنوبی کرمان دور از انتظار نیست.

به سبب وزش باد شدید، از بعدازظهر امروز تا یکشنبه، خلیج‌فارس و از بعدازظهر جمعه تا یکشنبه تنگه هرمز و دریای عمان مواج است؛ توصیه می‌شود محدودیت در تردد شناور‌های سبک و تفریحی تا شناور‌های متوسط جهت جلوگیری از خسارات احتمالی تمهیدات لازم به کار گرفته شود.

براساس گزارش فارس، در سه روز آینده در بخش‌هایی از شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و مرکز کشور جوی نسبتا پایدار حاکم خواهد بود که پیامد آن انباشت تدریجی آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهر‌های صنعتی و پر جمعیت این مناطق است.

آسمان تهران فردا کمی ابری همراه با غبار محلی در بعدازظهر افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۰ و ۲ درجه خواهد بود.

آسمان کرمانشاه روز آینده نیمه‌ابری، در برخی ساعات ابری همراه با وزش باد و احتمال بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در کرمانشاه به ترتیب ۱۴ و منفی ۲ درجه خواهد بود.

روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۳ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و کرمان با کمینه دمای ۷ درجه زیر صفر و پس از آن اردبیل با کمینه دمای ۶ درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز هفدهم آذرماه امسال ۲۵.۲ میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۳۰.۵ میلی‌متر بود، بنابراین تا این تاریخ بارش سال جاری ۸۲ درصد بارش سال گذشته است.

بیشترین میزان بارش در هفته یازدهم سال زراعی ۹۶-۹۷ متعلق به منطقه انزلی به میزان ۴۸ میلی‌متر بوده است.

نظر شما