شناسهٔ خبر: 47054 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

خیرالله خادمی خبر داد:

اتصال پنج مرکز استان جدید به شبکه ریلی کشور/ ۸۰ هزار میلیارد تومان پروژه ریلی ناتمام داریم

خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام این خبر که ۸۰ هزار میلیارد تومان پروژه ریلی ناتمام در کشور داریم گفت: بوشهر، اردبیل، خرم‌آباد، سنندج و شهرکرد بعنوان پنج مرکز استان از سیاست های دولت است که به شبکه ریلی متصل شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خیرالله خادمی در نشست پیگیری راه آهن شیراز- بوشهر در استانداری بوشهر افزود: پروژه ریلی تهران، اصفهان و شیراز با اتصال به بوشهر اقتصادی می‌شود که در دولت قبل تفاهم نامه ای با یک شرکت چینی برای تامین فاینانس انجام شد که عمده مشکل آن مشخص نبودن طول و مبلغ مورد نیاز پروژه بود.

وی بیان کرد: در این راستا چندین نشست فنی برگزار شد و در ۶ ماهه گذشته نیز تفاهم نامه ای با سرمایه گذاران چینی تهیه شده و با طی مراحل پایانی بعنوان نخستین قرارداد تجاری منعقد می شود تا زمینه فعال سازی پروژه راه شیراز-بوشهر از طریق فاینانس چین فراهم شود.

خادمی یادآور شد: برای اتصال شبکه ریلی کریدور نوارهای ساحلی شمال و جنوب که در نهایت منتهی به استان بوشهر می شود یک نگاه و رویکرد مناسبی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: برآورد ریالی برای رسیدن بوشهر به شبکه ریلی ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان و ۲۰۰ کیلومتر اهرم به عسلویه به طول ۲۰۰کیلومتر نیز نیازمند یکهزار میلیارد تومان اعتبار است.

خادمی ادامه داد: در ابتدا ۲۵۰ کیلومتر از پروژه راه آهن شیراز –بوشهر در لایحه بودجه پیش بینی شده که بعد با اصلاحاتی که صورت گرفت به ۴۵۰ کیلومتر افزایش یافت و اکنون تلاش برای مسیر منتهی به عسلویه نیز در دست اقدام است.

به گزارش ایرنا وی افزود: اکنون وزارت راه و شهرسازی ۱۴۰ هزار میلیارد تومان پروژه ناتمام دارد که ۸۰ هزار میلیارد تومان آن مربوط به پروژه های راه آهن است.

نظر شما