شناسهٔ خبر: 47086 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی(ره) تشریح کرد؛

آخرین وضعیت طرح جامع و ترمینال سلام شهر فرودگاهی امام‌خمینی(ره)/ شهر فرودگاهی امام‌خمینی(ره) فرصتی برای جهانی شدن

کورش فتاحی رئیس هیئت‌مدیره و سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی(ره) با اعلام تکمیل و تایید طرح جامع فرودگاه امام‌خمینی(ره) از بهره‌برداری ترمینال سلام در سال ۹۷ همزمان با آغاز عملیات پروازهای حج تمتع خبر داد و گفت: اخذ تصمیم و تعیین سرمایه‌گذار برای احداث و تکمیل ترمینال ایران‌شهر در شهر فرودگاهی امام‌خمینی (ره) در دست انجام است.

کوروش فتاحی سرپرست شرکت شهر فرودگاهی بین‌المللی امام‌خمینی(ره) در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی  در خصوص پیشرفت فیزیکی ترمینال سلام و نیز طرح جامع فرودگاهی نکاتی را ارائه کرد.

فتاحی ضمن اظهار خرسندی از پیشرفت مناسب ترمینال سلام شهر فرودگاهی امام‌خمینی(ره) گفت: خوشبختانه ترمینال سلام در شهر فرودگاهی امام‌خمینی(ره) با رشد بالغ به ۲۵ درصد در چند ماه اخیر به پیشرفت فیزیکی حدود ۷۰ درصدی رسیده است که پیش‌بینی می‌شود در سال آینده همزمان با آغاز مراسم و مناسک حج بتوانیم از ترمینال سلام بهره‌برداری کنیم.

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی(ره) با اشاره به این مطلب که علاوه بر اقدامات فنی- مهندسی در ترمینال سلام در صدد ایجاد ترمینال گالری هستیم، افزود: به دستور وزیر راه و شهرسازی از برنامه‌های در دست اجرای شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی ایجاد ترمینال گالری سلام است و در نظر داریم تا با مشاوره‌های صاحبنظران و نیز حضور مشاوران و استادان سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری کشور، ترمینال سلام در خور شأن ایران اسلامی بهره برداری شود تا برگرفته از نام سلام و مفاهیم واژه‌ای و مفهومی مرتبط با معنای عمیق سلام باشد.

فتاحی در ادامه تصریح کرد: به جرات می‌توان گفت که این طرح یکی از ایده‌های خلاقانه وزیر راه و شهرسازی در مورد ترمینال سلام شهر فرودگاهی امام‌خمینی (ره) بود.

وی واژگان سلام و پرواز را به عنوان کلیدواژه‌ها، مفاهیم اصلی و ارکان برنامه‌های فرهنگی و هنری در ترمینال گالری سلام عنوان کرد و گفت: امید است برای نخستین بار ترمینالی با تم فرهنگی-هنری در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ساخته شده  و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

همچنین رئیس هیئت مدیره و سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)  درخصوص آخرین مراحل طرح جامع شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) افزود: برای نخستین بار طرح جامع شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) تهیه، تکمیل، تایید و به تصویب هیات مدیره شرکت شهر فرودگاهی رسید و متعاقب آن از سوی معاونان و مشاوران وزارت راه و شهرسازی تایید شده که مراحل نهایی را برای ابلاغ طی می کند.

به گفته وی، شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی(ره) مشتمل بر ۱۴ هزار هکتار زمین است که ترمینال ایران‌شهر نیز جزوی از آن طرح به شمار می‌رود.

نظر شما