شناسهٔ خبر: 47154 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران:

تمامی مدیران بخش حمل‌ونقل باید به دنبال یک هدف مشترک برای توسعه این بخش باشند

عبدالله بهادری مدیرکل راه و شهرسازی و رئیس شورای حمل‌ونقل استان مازندران ضمن تأکید بر نقش حمل‌ونقل افزود: تمامی مدیران بخش حمل‌ونقل باید به دنبال یک هدف مشترک برای توسعه این بخش باشند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران، عبدالله بهادری ضمن گرامیداشت ۲۶ آذر، روز ملی حمل‌ونقل عنوان کرد: حمل‌ونقل یکی از پایه‌های اصلی توسعه پایدار و متوازن در جوامع بشری محسوب شده و درواقع شبکه‌های حمل‌ونقل با مؤلفه‌های مهمی همچون اقتصاد، امنیت و عدالت اجتماعی ارتباط تنگاتنگ دارند.

وی تصریح کرد: از این رو صنعت حمل‌ونقل می‌تواند سهم بسزایی در رشد تولید ناخالص ملی در کشور داشته باشد که این سهم در کشورهای توسعه‌یافته بین ۱ تا ۲ درصد است.

بهادری از حمل‌ونقل جاده‌ای به عنوان حمل‌ونقل غالب در استان یاد کرد و افزود: از آنجا که بیش از ۹۰ درصد حمل‌ونقل در کشور و استان ما از طریق حمل‌ونقل جاده‌ای صورت می‌گیرد باید نگاهی ویژه به این بخش شود چرا که با توجه به رشد بی‌رویه تولید خودرو در حال حاضر با یک ناهمگونی در این بخش مواجه‌ایم و امید است با تلاش و تعامل همه مسئولین این معضل اجتماعی نیز برطرف شود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه اقدامات مؤثر و در خور توجهی در جهت توسعه و ارتقاء بخش حمل‌ونقل در استان انجام و یا در دست اقدام داریم.

رئیس شورای حمل‌ونقل استان ایجاد یک تفکر تیمی در توسعه بخش حمل‌ونقل را در استان بسیار حیاتی دانست و گفت: با توجه به وجود نیروهای انسانی متفکر و اندیشمند با افکاری مثبت در جهت راحتی و آسایش مردم و مسئولین بخش حمل‌ونقل در استان به آسانی می‌توان یک تیم متحد و قوی را در جهت توسعه و شکوفایی همه‌جانبه در این بخش ایجاد کرد.

بهادری از تمامی مدیران بخش حمل‌ونقل خواست تا ایجاد تفکر سازندگی و آموزش نیروی انسانی مجرب و مناسب را در سرلوحه کاری خویش قرار دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران افزود: مازندران در کشور از محدود استان‌هایی است که تمامی بخش‌های حمل‌ونقل اعم از حمل‌ونقل هوایی، ریلی، دریایی و جاده‌ای را داراست ولی متأسفانه تا به امروز نتوانسته به جایگاه واقعی خود در صنعت نوپای حمل‌ونقل به عنوان یک زیرساخت برسد.

وی از تلاشگران عرصه حمل‌ونقل و راهداری به عنوان فرشتگان و سفیران آرامش جاده‌ها یاد و عنوان کرد: خوشبختانه در استان حرکات‌های بزرگی در زمینه حمل‌ونقل در حال اجراست که این مهم باید با پیگیری و تلاش‌های مضاعف مسئولین  امر به خصوص مدیران این عرصه و مسئولین ارشد استانی و نمایندگان ملت در مجلس در حال تحقق است.

بهادری، ولایت مداری تلاشگران صنعت حمل‌ونقل را به عنوان یک اصل مهم در برنامه‌های کاری آنان برشمرد و افزود: امروزه شبکه راه‌های ارتباطی استان مازندران به طول ۱۰۳۱۰ کیلومتر آزادراه، بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی به عنوان محور اصلی حمل‌ونقل جاده‌ای از عوامل عمده رشد و توسعه اقتصادی، فرهنگی  اجتماعی استان بوده و به عنوان شریان‌های حیاتی و اقتصادی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است که با صرف اعتبارات کلان در طول سالیان متمادی احداث گردیده وجه یکی از عظیم‌ترین سرمایه‌های ملی کشور محسوب می‌گردد. 

نظر شما