شناسهٔ خبر: 47157 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

عفیفی پور تشریح کرد:

کارنامه پژوهشی اداره کل بنادر هرمزگان در هشت‌ماهه سال ۹۶/ تلاش برای ایجاد سازمان یادگیرنده و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان

اله مراد عفیفی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان حمایت از ۱۳ مورد پایان‌نامه دانشجویی، ۸ مورد مقاله و داوری ۷ مورد مقاله و پایان‌نامه را به عنوان بخشی از کارنامه پژوهشی این اداره کل در سال ۹۶ برشمرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، اله مراد عفیفی پور ضمن گرامیداشت ۲۵ آذرماه، روز پژوهش گفت: سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرجع حاکمیتی کشور در امور بندری، دریایی و کشتیرانی و متولی اقدامات تحقیقاتی- مطالعاتی این حوزه بر اساس بند ۱۴ آیین‌نامه این سازمان محسوب می‌شود.

وی توجه ویژه مدیران سازمان بنادر به امر مهم پژوهش را مورد تأکید قرار داد و از تثبیت و القای نقش حاکمیت دانشی این سازمان به جامعه پژوهشی کشور، هدایت منابع مالی سازمان به سمت اجرای طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی مصوب و مهم‌تر از همه تبدیل سازمان بنادر و دریانوردی به سازمانی یادگیرنده سخن گفت.

عفیفی پور تصریح کرد: اقدامات و فعالیت‌های پژوهشی این سازمان در راستای تحقق سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ و در راستای تحقق بند ۵ از سیاست‌های کلی علم و فناوری و بخش اقدامات ملی مربوط به هشتمین راهبرد کلان و نقشه جامع علمی کشور موضوع نقش و وظیفه سازمان‌ها و مراجع دولتی در حمایت از فعالیت‌های پژوهشی الزام ملی سازمان‌ها و مراجع دولتی به افزایش سهم تولید محصولات و خدمات مبتنی بر دانش و فن‌آوری داخلی صورت گرفته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ضمن اشاره به اقداماتی همچون حمایت از پایان‌نامه‌ها و فعالیت‌های پژوهشی دانشجویی و همچنین طرح‌های مطالعاتی و تحقیقاتی در راستای اهداف مقرر در سال ۹۶، گفت: این اداره کل، همکاری‌های متعددی با مراکز پژوهشی استان ازجمله دانشگاه هرمزگان، دانشگاه امیرکبیر، جهاد دانشگاهی، بنیاد ملی نخبگان استان، دانشگاه آزاد اسلامی داشته است.

وی حمایت از ۱۳ مورد پایان‌نامه دانشجویی، بررسی ۹ مورد پروپوزال تحقیقاتی و پژوهشی، حمایت از ۸ مورد مقالات منتشرشده در ژورنال‌های علمی و تحقیقاتی و داوری ۷ مورد مقاله و پایان‌نامه را به‌عنوان بخشی از کارنامه پژوهشی اداره کل در سال ۹۶ برشمرد.

عفیفی پور در پایان تأکید کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند با حضور در بخش‌های مختلف بندر شهید رجایی و حوزه‌های دریایی، نقش‌آفرینی مؤثری در پیشرفت آن با تکیه‌بر دانش بومی و متخصصان داخلی داشته باشند.

نظر شما