شناسهٔ خبر: 47191 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان:

توسعه زیرساخت‌های دسترسی از مهمترین مطالبات مردم کردستان است

شهرام ملکی مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: راه و شهرسازی کردستان هم‌اکنون در خط مقدم توسعه زیرساخت‌های استان قرار دارد و اجرای همزمان هشت هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال طرح بزرگراهی در این استان نشان از توجه دولت به این مطالبه مردم است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، شهرام ملکی با بیان اینکه  هم‌اکنون در ازای هر ۱۰۰ کیلومتر راه اصلی ۲۱ کیلومتر بزرگراه در کشور وجود دارد، افزود: این شاخص در استان کردستان حدود ۱۱ کیلومتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که با بهره‌برداری از طرح‌های در حال اجرا تا سال ۱۳۹۹ این میانگین به ۲۰ کیلومتر می‌رسد.

به گفته وی، طرح‌های بزرگراهی و راه اصلی در حال اجرای کردستان در مسیرهای سنندج به کامیاران، کامیاران به مریوان، بیجار به زنجان، سنندج به مریوان، کریدور شماره ۱۰ (شمال به جنوب) بیجار به همدان و دیواندره - سقز - بانه قرار دارد.

در ادامه ملکی تأکید کرد: بهره‌برداری از این طرح‌ها از سال ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹ هدف‌گذاری شده و با توجه به اینکه سرعت عمل پیمانکاران کردستان نسبت به میانگین کشوری بالا است رسیدن به این هدف دور از انتظار نیست.

ویدر پایان  افزود: توسعه زیرساخت‌های دسترسی از مهمترین مطالبات مردم کردستان است که اجرای همزمان هشت هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال طرح بزرگراهی در این استان، نشان از توجه دولت به این مطالبه مردم است.

نظر شما