شناسهٔ خبر: 47195 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

وظیفه مطرح کرد؛

پدیده وارونگی مانع از تخلیه آلاینده‌های جوی در تهران شده است

آلودگی هوا مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: پدیده وارونگی هوا مانع تخلیه آلاینده جوی شده و این مساله در افزایش آلودگی هوای شهر‌های صنعتی پرجمعیت و شهر تهران شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، احد وظیفه امروز دوشنبه اظهار کرد: سکون نسبی جوی و فرو نشست هوا و نبود امکان تخلیه آلاینده‌ها به پایداری ذرات معلق در هوای تهران منجر شده است.

مدیر کل پیش بینی هواشناسی کشور یادآورشد: با تدوام آلودگی هوا در شهر تهران به تمام گروه‌های حساس توصیه کرد از تردد غیر ضروری در سطح شهر خودداری کنند.

وی تصریح کرد: با سکون نسبی هوا و افزایش آلاینده‌های جوی و تداوم حاکمیت شرایط ناسالم، آلودگی هوای تهران تا روز چهارشنبه این هفته ادامه خواهد داشت.

مدیر کل پیش بینی هواشناسی کشور به ایرنا گفت: روز سه شنبه در غالب مناطق کشور جوی پایدار همراه با افزایش نسبی دمای هوا و در برخی از سواحل غربی دریای خزر و استان اردبیل وزش باد شدید جنوبی پیش بینی می‌شود.

وظیفه افزود: با ورود یک سامانه بارشی از شمال غرب کشور در چند روز آینده، بارش باران در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، کردستان به تدریج زاگرس مرکزی، آغاز می‌شوند که در ارتفاعات این مناطق، بارش‌ها به صورت برف خواهد بود.

گفتنی است، شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد) (حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.

نظر شما