شناسهٔ خبر: 4726 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

حسن روحانی در مراسم افتتاح قطعه يك آزادرام حرم تا حرم:

آزادراه قم-گرمسار در کمتر از ۲ سال احداث شد/ راه‌سازی به بخش‌‌خصوصی محول شود

رییس جمهوری در افتتاح حرم تا حرم رئیس جمهور با بیان اینکه دولت به کارهای بزرگ بخش غیردولتی ارج می‌نهد گفت: راه‌سازی باید به بخش‌‌خصوصی محول شود و دولت هم برای اجرای پروژه‌ها زمین و تسهیلات بدهد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دکتر حسن روحانی عصر امروز چهارشنبه ۶ اسفند در مراسم افتتاح قطعه یک آزادراه حرم تا حرم با بیان این‌که رونق اقتصادی کشور راهی جز توسعه جامع و پایدار ندارد، گفت: فعالیت‌های اقتصادی و عمرانی باید به دست مردم باشد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که دولت تنها طراحی برنامه‌ها، نظارت و هدایت پروژه ها را باید انجام دهد، افزود: اگر دولت به دنبال آن باشد تا خودش طراحی و برنامه ریزی و همچنین اجرا را انجام دهد، آنگونه که مردم از نظر کیفیت و سرعت عمل پیشرفت پروژه‌ها انتظار دارند، عملیاتی نمی‌شود و حتما باید کارفرما و مجری با هم متفاوت باشند.

رئیس دولت تدبیر و امید با بیان این‌که دولت به کارهای بزرگ بخش غیردولتی ارج می‌نهد اظهار کرد: بروکراسی دولتی مشکلات زیادی ایجاد کرده و باید به نقطه‌ای برسیم که بخش خصوصی خود اعلام کند، می خواهد ۵۰۰ کیلومتر آزادراه بسازد؛ دولت هم زمین و تسهیلات در اختیارش قرار دهد تا بخش خصوصی پس از ساخت، بهره‌برداری از جاده را هم در اختیار داشته باشد.

وی با بیان این که این فرایند پروسه موفقی در سایر کشورها بوده، خاطرنشان کرد: در آن کشورها دولت مجری نبوده و تنها برنامه ریز و سیاست گذار بوده است.

روحانی با تاکید بر فعال شدن بانک‌ها در زمینه تسهیل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پروژه های عمرانی بیان کرد: البته بانک ها هنوز در این زمینه مشکل دارند و از سرعت عمل بالایی برخوردار نیستند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص حمایت از کارآفرینان و توجه به فرهنگ سازی در جامعه در زمینه تغییر نگاه مردم به بخش خصوصی ادامه داد: بخش خصوصی باید احساس کند که همه افراد حامی آن هستند.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه بسیار مهم آزادراه حرم تا حرم افزود: مجری قطعه نخست این پروژه بسیار مهم توانست در زمان کوتاهی و در کمتر از دو سال این پروژه عظیم را به پایان برساند.

وی با اشاره به تاخیر انجام سفر هیئت دولت به استان قم به منظور تکمیل این پروژه و بهره برداری از آن افزود: یکی از برکات سفرهای استانی فشار برای تکمیل پروژه هاست و در دوره دفاع مقدس نیز به اسم نزدیک بودن عملیات به بخش های مختلف فشار می آوردیم تا پروژه‌های خود را به پایان برسانند.

روحانی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا را از مراکز مهم فرماندهی دفاع مقدس اعلام و تاکید کرد: فرزندان ایران در آن هشت سال افتخار بزرگی آفریدند و در حال حاضر در دوره صلح پایدار می توانیم از همان نیروهایی که در دفاع مقدس امتحان پس داده‌اند، در فعالیت های عمرانی استفاده کنیم تا این افتخارات در تاریخ ایران اسلامی باقی بماند.

رئیس جمهور در پایان از دکتر آخوندی وزیر راه وشهرسازی، سردار عبدالهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا که امروز بخش مهمی از سازندگی کشور را برعهده دارد، استانداران قم، سمنان و تهران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی تشکر کرد و گفت: همه باید دست در دست هم دهیم تا بتوانیم لبخند رضایت بر لبان مردم بنشیند و رضایت خداوند که بالاترین هدف در جمهوری اسلامی ایران است، جلب شود.

نظر شما