شناسهٔ خبر: 47347 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پیشرفت ۴۰ درصدی تعریض گردنه اسدآباد

زینب کرمیان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اسدآباد از پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی پروژه تعریض گردنه این شهرستان در استان همدان خبر داد.

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان،" مهندس زینب کرمیان" رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اسدآباد اظهار کرد: از سال ۹۴ قراردادی به مبلغ ۸۶ میلیارد ریال برای تعریض ۱۰ کیلومتر از گردنه اسدآباد در جهت ایمن‌سازی آن و تبدیل ۱۰ متر عرض کنونی به ۲۷ متر با پیمانکار بسته شده است.

وی گفت: پروژه تعریض گردنه تا کنون ۴۰ درصد پیشرفت دارد که با تخصیص اعتبار و انجام عملیات آسفالتدر این محور پروژه به پیشرفت مناسبی خواهد رسید. 

کرمیان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ترافیک زیاد و عدم رعایت سرعت مطمئنه از سوی رانندگان در این محور و وجود خط ممتد موجب سختی و کندی عملیات خاکبرداری و خاکریزی برای پیمانکار شده است.

وی اضافه کرد: اینک برای تکمیل پروژه تعریض گردنه از جمله روشنایی، نصب حفاظ و آسفالت به ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که با تخصیص اعتبار فوق، شاهد تکمیل پروژه در جهت ایمن‌سازی آن و کاهش تصادفات و سقوط خودروها خواهیم بود.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اسدآباد خاطرنشان کرد: تا کنون مبلغ ۵۰ میلیارد ریال برای پروژه هزینه شده که از این مبلغ ۲۵ میلیارد ریال از مطالبات پیمانکار است.

نظر شما