به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی رستمی مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد، با اعلام این خبر گفت: بیش از یکسال است که عملیات عمرانی باند ۲۹ راست این فرودگاه با تلاش کارکنان فرودگاه مهرآباد در قسمتهای عملیاتی، فنی و مهندسی همچنین تسهیلات فرودگاهی درحال اجراست.
وی درباره اقدامات پایانی برای بهرهبرداری نهایی از این باند افزود: آمادهسازی زیرساختهای این پروژه بعد از اتمام باند بتنی، عملیاتی بزرگ است که فعالیت مضاعفی را میطلبد. در این بخش از پروژه، نصب و راهاندازی روشنایی باند بتنی از قبیل کاترزنی، کرگیری، زدن کانکشن باند و کابلهای ثانویه و اولیه، بتنریزی چراغها، سیلندرگذاری و نصب چراغها رو به اتمام است و زیرساختهای پست برق ۲۹ نیز فراهم شده است.
مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد بیان کرد: همچنین به منظور انجام روشنایی دو طرف باند به طول ۸۴۰۰ متر و نیز تاکسیویهای مربوط عملیات سیویل و رک کابلکشی بالغ بر ۱۰۰ کیلومتر در حال انجام و رو به پایان است که با ارزیابی مسئولان ستادی وسازمان هواپیمایی به منظور ایمن سازی سطوح پروازی و رفع عدم تطابقها به زودی به بهره برداری نهایی میرسد.
وی افزود: ارزیابان باند ۲۹ راست فرودگاه بین المللی مهرآباد درباره موانعی که میتواند بهرهبرداری نهایی از این پروژه را با به تاخیر بیاندازد، گفت: وگو کرده اند و در بازدید مشکلات ومسائل عملیاتی باند ۲۹ راست امکان سنجی شده است.
رستمی همچنین اظهار امیدواری کرد که به زودی موانع پروازی اطراف باندها برطرف شوند و از بررسی مجدد باند ۲۹ تا ششم دی ماه خبر داد.
براساس گزارش ایسنا، وی تصریح کرد: به طور متوسط روزانه ۴۰۰ نشست و برخاست در فردگاه مهرآباد انجام میشود و همزمانی عملیات اجرایی نوسازی این باند با این حجم از نشست و برخاست با حساسیت زیادی همراه است. سالیانه بیش از ۱۸ میلیون مسافر از طریق فرودگاه مهرآباد تهران جابه جا میشوند و بهرهبرداری از باند ۲۹ راست نشست و برخاست هواپیماها را بیش از پیش تسهیل خواهد کرد.
نظر شما