شناسهٔ خبر: 4761 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

گودرزی به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

بارش و آب گرفتگی در مناطقی از جنوب شرق و شرق کشور/ خروج سامانه بارشی از کشور از اواخر وقت فردا

بارندگی و سیل کارشناس سازمان هواشناسی از آب گرفتگی در استان های هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان و همچنین اختلال در جاده های کوهستانی استان کرمان به سبب بارش برف خبر داد و افزود: این سامانه بارشی از اواخر وقت فردا از جنوب کشور خارج می شود.

فریبا گودرزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح وضعیت آب وهوای کشور طی چند روز آینده پرداخت و گفت: تا ظهر امروز (۸ اسفند) بارش ها در شمال شرق و شرق کشور خواهند بود که عمده این بارش ها در شرق و شمال شرق رخ خواهد داد.

وی هشدار داد: به دلیل بارش ها، امروز آب گرفتگی در استان های هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان و همچنین اختلال در جاده های کوهستانی استان کرمان را به سبب بارش برف شاهد خواهیم بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز وزش باد شدید در شرق و جنوب شرق رخ خواهد داد که باعث تولید گرد و خاک خواهد شد.

گودرزی با بیان این که تا ظهر فردا، این سامانه در جنوب سیستان و بلوچستان فعال است و باعث بارش پراکنده می شود، افزود: اواخر وقت فردا این سامانه از جنوب کشور خارج می شود و از شنبه، وزش باد شدید و کاهش دما در جنوب شرق و شرق رخ می دهد.

وی خاطر نشان کرد: با خروج این سامانه، طی روزهای آینده در اکثر نقاط کشور جو آرامی خواهیم داشت که این موضوع باعث افزایش دما و افزایش آلاینده ها در شهرهای پر جمعیت و صنعتی خواهد شد. 

گودرزی گفت: امروز آسمان تهران کمی ابری است و فردا در جنوب استان شاهد غبار محلی خواهیم بود. بیشینه دمای تهران هشت و کمینه دما یک درجه پیش بینی می شود.

به گفته وی امروز خلیج فارس و تنگه هرمز و فردا دریای عمان مواج و طوفانی خواهند بود./

برچسب‌ها:

نظر شما