شناسهٔ خبر: 47637 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

استادیار دانشگاه دلفت هلند:

تقویت ارتباط دانشگاه‌های ایران با دانشگاه‌های معتبر دنیا در زمینه علوم‌مهندسی/ پیگیری اخلاق حرفه‌ای مهندسی از منظر حقوقی

بهنام تائبی استادیار دانشگاه دلفت هلند که همزمان در دبیرخانه اخلاق‌حرفه‌ای‌مهندسی در استان قم همکاری دارد ضمن تاکید بر تقویت ارتباط دانشگاه‌های ایران با دانشگاه‌های معتبر دنیا در زمینه علوم مهندسی و اخلاق حرفه‌ای، گفت: ارزیابی نظام‌نامه اخلاق حرفه‌ای از منظر حقوقی و اخلاق عمومی به نهادینه‌کردن آن در جامعه کمک قابل‌توجهی می‌کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بهنام تائبی استادیار دانشگاه دلفت هلند درباره تشکیل دبیرخانه اخلاق حرفه‌ای مهندسی گفت: در راستای تداوم در مسیر نهادینه‌کردن اخلاق حرفه‌ای مهندسی نیازمند آموزش و پژوهش توامان هستیم. در عین‌حال باید ارتباط موثری بین دانشگاه‌های ایران با دانشگاه‌های سایر کشورها که در زمینه مهندسی پیش‌رو هستند به وجود بیاید.

وی از دیگر پیشنهادات خود را افزایش سطح مطالب علمی به زبان فارسی و ترجمه تخصصی متون مهندسی عنوان کرد و افزود: یکی از مسائلی که پیشنهاد می‌دهم به جد دنبال کنیم بحث پیگیری اخلاق حرفه‌ای مهندسی از منظر حقوقی است.

تائبی ادامه داد: یکی از مسائلی که می‌تواند مهم و قابل‌توجه باشد، ارزیابی نظام‌نامه اخلاق حرفه‌ای از منظر حقوقی و اخلاق عمومی است. قطعا این ارزیابی می‌تواند در راستای خدمات‌دهی بین سازمان نظام مهندسی ساختمان و وزارت راه و شهرسازی منشا اثرات مناسبی باشد.

وی در بیان پیشنهادات خود عنوان کرد: در زمینه اخلاق حرفه‌ای مهندسی نیازمند آموزش مهندسان در رابطه با نظام‌نامه اخلاق حرفه‌ای مهندسی و همچنین تجارب سایر کشورها هستیم. در عین‌حال، با تقویت مباحث پژوهشی و همچنین ترجمه کتب متون معتبر و ارزشمند می‌توانیم گام‌های موثری برداریم.

نظر شما