شناسهٔ خبر: 47668 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

جعفرزاده خبر داد؛

صدور گواهینامه ثبت و اجازه پرواز ۲ هواپیمای جدید/ جزئیات ورود ۲ هواپیما ATR به كشور/ بررسی وضعيت هما با ۱۱ هواپيمای برجامی

هواپیما هما مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری با اعلام اينكه ۹دی ماه دو فروند هواپیمای دیگر از نوع ATR متعلق به شرکت هما در فرودگاه مهرآباد به زمین می‌نشیند، از صدور گواهینامه ثبت و اجازه پرواز دو فروند هواپیمای دیگر از نوع ۶۰۰-۷۲ ATR متعلق به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، رضا جعفرزاده اظهار کرد: با ورود این دو فروند هواپیما، تعداد هواپیماهای نو خریداری شده از نوع ATR به ۸ فروند و با احتساب سه فروند ایرباس خریداری شده، به ۱۱فروند خواهد رسید.

وی افزود: هواپیمای ATR۷۲-۶۰۰، دارای ظرفیت ۷۰صندلی است که برای مسیرهای کوتاه برد به کار گرفته خواهد شد.

جعفرزاده گفت: شنبه ۹دی ماه ساعت ۹صبح دو فروند هواپیمای دیگر از نوع ATR متعلق به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در فرودگاه مهرآباد به زمین می‌نشیند.

وي اظهارداشت: با ورود این دو فروند هواپیما، ۱۴۰ صندلی به ناوگان هوایی این شرکت افزوده می شود.

در پی توافق برجام و لغو تحریم ها قرارداد خرید ۲۰ فروند هواپیمای ATR۷۲ سری ۶۰۰ بین هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ' هما ' و شرکت ایتالیایی - فرانسوی ATR به امضا رسید.

نخستین هواپیمای ATR۷۲-۶۰۰ در سال ۲۰۱۰ تحویل مشتری شد و این هواپیما منطبق با آخرین تکنولوژی و جدیدترین سیستم های رفاهی و ایمنی در صنعت هواپیمایی جهان هم اکنون در حال پرواز است.

مدل سفارشی ایران ایر قادر است ۷۰ نفر را تا مسافت ۱۵۲۸ کیلومتر جا به جا کند و به خاطر استفاده از موتورهای ملخی بسیار کم مصرف، ایمن و پیشرفته هزینه های عملیاتی آن به شدت پایین و مقرون به صرفه است.

این هواپیما قادر است در تمام شرایط جوی پرواز کند و به دلیل مجهز بودن کابین خلبان به نمایشگرهای بسیار پیشرفته امکان فرود در سخت ترین شرایط جوی را نیز دارد.

این مدل و مدل های قبلی سالیان زیادی است که در کشورهای مختلف دنیا از آمریکا و قلب اروپا تا خاور دور مورد استفاده شرکت های مختلف هوایی قرار گرفته و ایران ایر در تلاش است بخشی از ناوگان کوتاه برد خود را با این هواپیماها نوسازی کند.

لزوم توجه به قابلیت پرواز در هر شرایط جوی با توجه به چهارفصل بودن کشورمان حقیقتی غیر قابل انکار است و هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با در نظر گرفتن تمام مسایل فنی، اقتصادی و صنعتی این هواپیماها را برای ناوگان خود انتخاب کرده است.

کابین خلبان این هواپیما از نوع شیشه ای (Glass Cockpit) است و از نظر فنی و امکانات نمایشگرها، سیستم های الکتریکی و سایر مسایل فنی شباهت هایی با هواپیمای پیشرفته ایرباس A۳۵۰ دارد که قرار است ۱۶ فروند از اینایرباسها توسط ایران ایر خریداری شود.

موتور های ملخی که در این هواپیما به کار گرفته شده اند توسط شرکت پرآوازه کانادایی پرت اند ویتنی ساخته شدند و از نوع PW۱۲۷M هستند که می تواند قدرتی معادل ۲۷۵۰ اسب بخار نیرو برای پروازهای ایمن این هواپیما تولید کند.

نظر شما