شناسهٔ خبر: 47727 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت:

امضای تفاهمنامه همکاری بین شرکت عمران شهرهای جدید و صندوق ملی محیط زیست/ کاشت یک میلیون درخت در شهرهای جدید طی ۴ سال

امضای تفاهم نامه تفاهم نامه همکاری بین شرکت عمران شهرهای جدید و صندوق ملی محیط زیست با هدف کاشت یک میلیون اصله نهال درخت طی چهار سال در شهرهای جدید با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی امروز شنبه ۹ دی ماه تفاهمنامه همکاری جهت کاشت یک میلیون اصله نهال در شهرهای جدید بین حبیب اله طاهرخانی به نمایندگی از شرکت عمران شهرهای جدید و هومان لیاقتی به نمایندگی از مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست به امضا رسید.

براساس مفاد این تفاهمنامه در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر نهضت درختکاری با شعار هر ایرانی یک درخت و اصل پنجاهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ناظر بر وظیفه عمومی در حفاظت محیط زیست و اجرای مفاد قانون هوای پاک مبنی بر افزایش سرانه فضای سبز به ۱۵ متر تا پایان برنامه ششم، همچنین ارتقای کیفیت محیطی و کنترل تأثیرات تغییرات اقلیمی از طریق ایجاد و توسعه فضای سبز در شهرهای جدید ایران بین دو طرف مذکور منعقد شده است.

گفتنی است تهیه، کاشت و نگهداشت یک میلیون اصله نهال درخت فصلی از گونه های مثمر و غیرمثمر در شهرهای جدید ایران و آماده سازی و توسعه فضای سبز و ایجاد بوستان های شهری موضوع اصلی این تفاهم نامه بوده و طبق تفاهمات به عمل آمده مدت زمان اجرای آن نیز چهار سال از تاریخ اجرای تفاهم نامه اعلام شده است.

براساس متن تفاهم نامه مذکور بوستان های محله ای، ناحیه ای و شهری داخل محدوده، پارک جنگلی داخل محدوده و حریم شهرهای جدید از حوزه های عمل طرح به شمار رفته و برنامه اجرایی آن نیز به تفکیک شهره در ابتدای هر سال تهیه و پس از بررسی و امکان سنجی پیشنهاد می شود.

همچنین لازم به ذکر است تخصیص زمین مناسب و تهیه طرح لازم و اخذ مجوزات از سازمان های مربوطه، آماده سازی برای کاشت درختان، تهیه ماشین الات و تجهیزات مورد نیاز برای اجرای طرح، تأمین آب مورد نیاز و آبیاری مستمر و نگهداری با هماهنگی کارشناسان، تأمین روشنایی و نگهداری تجهیزات استحداثی، تجهیز انبارها و سازه های پارکی متناسب با ظرفیت بوستان در حد استاندارد و تامین نیروی انسانی از جمله تعهدات شرکت عمران شهرهای جدید در این تفاهم نامه به شمار می رود./ 

نظر شما