شناسهٔ خبر: 47782 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا خبر داد:

رشد ۷۰ درصدی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بندر انزلی/ اقتصاد دریایی مبتنی بر صادرات

بازدید دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا در بازدید از بنادر استان گیلان، گفت: یکی از راهبردهای اقتصاد مقاومتی می‌تواند اقتصاد دریایی مبتنی بر صادرات باشد زیرا تولیدات صنعتی، کشاورزی، معادن و دیگر تولیدات داخلی در بخش های مختلف با توجه درخواست بازار کشورهای دیگر می‌تواند ایران را تبدیل به کشوری صادرکننده کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسای به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، سر لشگر پاسدار  سیدیحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در بازدید از بنادر استان گیلان گفت:پنج کشور ایران، روسیه، آذربایجان، ترکمنستان و قزاقستان از جمله کشورهای تاثیرگذار در دریای‌خزر هستند که مجتمع بندری انزلی و جمهوری اسلامی ایران از مهمترین حوزه‌های تاثیر گذار در منطقه هستند.

وی  با بیان اینکه  در دو سال گذشته پیشرفت ظرفیت بندر انزلی از ۱۱ میلیون تن به ۱۳,۵ میلیون تن رسیده است و در برنامه توسعه به ۱۷ میلیون تن خواهد رسید تصریح کرد: علاوه بر مسائل تجاری و اقتصادی باید به مسائل گردشگری و سایر مسائلی که برای رفاه، آسایش و نشاط اجتماعی توجه شود.

 دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، بندرانزلی را بسیار موفق در جذب سرمایه‌گذار دانست و گفت: به فضل الهی این بندر موفق شده است حدود ۷۰ درصد رشد سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی داشته باشد که این پیشرفت بسیار خوبی است و قطعا که بندر انزلی نقشی برای کاهش نرخ بیکاری استان گیلان و شهر بسیار ارزشمند انزلی دارد و در جهت پیشرفت، آبادانی و آسایش ملت بخصوص مردم ما در استان گیلان تاثیر گذار باشد.

وی با بیان اینکه با توجه به برنامه ششم توسعه باید صادرات مورد توجه خاصی قرار بگیرد، عنوان کرد: هم‌اکنون بنادر ما بیشتر وارد کننده هستند که امیدواریم این چرخه در برنامه ششم که تا سال ۱۴۰۰ است حداقل به یک تراز قابل‌قبول برسد.

باید از ظرفیت‌های گردشگری استفاده کنیم

حسین  چراغی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان  گیلان نیز با اشاره به  نقش و تکالیف بنادر این  استان در توسعه تبادلات تجارت دریایی، ایجاد فرصت‌های شغلی و گردشگری گفت:برنامه های وسیعی برای توسعه بنادر شمالی کشور در نظر گرفته شده است که امیدواریم با همکاری بخش خصوصی به سرانجام برسد. باید از ظرفیت‌های گردشگری استان در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و اقتصاد مقاومتی استفاده کرد. این شهرستان بدلیل دسترسی به کشورهای حاشیه خزر به ویژه باکو در کشور اذربایجان و همچنین دسترسی به جامعه هدف در غرب کشور از مزیت‌های خوبی برای ایجاد زیر ساخت‌های گردشگری دریایی برخوردار است.

نظر شما