شناسهٔ خبر: 47791 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران خبر داد:

بهره‌برداری از آسفالت راه روستایی در دهه فجر امسال

عبداله بهادری مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران گفت: این اداره کل از هفته دولت تا دهه فجر امسال بیش از ۱۵۳ کیلومتر از راه‌های روستایی این استان را با اعتباری بالغ بر ۲۳۰ میلیارد ریال روکش و آسفالت کرد که انشااله در دهه فجر افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران، عبدالله بهادری مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران ضمن بیان این مطلب افزود: مازندران با توجه به نوع اقلیم و شرایط توپوگرافی و به طبع تنوع فرآورده‌های کشاورزی، مسئله راه‌های مناسب روستایی به منظور حمل‌ونقل هرچه سریع‌تر، آسان‌تر و در عین حال ارزان‌ترین فرآورده‌ها به بازار مصرف یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های ذهنی مسئولین محترم استان است.

وی همچنین یادآور شد: با توجه به اینکه بیش از ۷۸۰۰ کیلومتر از راه‌های تحت پوشش این اداره کل در مازندران را محورهای روستایی در بر می‌گیرد لذا می‌طلبد تا نگاه ویژه و خاصی به این محورها شود.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: با توجه به این مهم و حمایت و همدلی مسؤولین امر و مشارکت خوب و گسترده روستاییان این اداره کل توانست بیش از ۱۵۳ کیلومتر از محورهای روستایی این استان را با اعتباری معادل ۲۳۰ میلیارد ریال روکش و یا آسفالت نماید که با توجه به محدودیت‌های اعتباری و مالی این اقدام چشمگیر می‌باشد.

بهادری با اشاره به تلاش همکاران در حوزه راه روستایی تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون ۴۲۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان آسفالت شده است که از این میزان ۴۲ کیلومتر دولتی و ۳۷۸ کیلومتر مشارکتی است.

وی افزود: از ۴۲۰ کیلومتر آسفالت راه‌های روستایی در سال ۹۶، ۲۶۷ کیلومتر در هفته دولت امسال بهره‌برداری شد و ۱۵۳ کیلومتر در دهه فجر افتتاح و مورد استفاده کاربران قرار خواهد گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان یادآور شد: مقدار ۱۶۰۶۸ تن قیر جهت اجرای آسفالت مشارکتی و ۸۶۵ تن قیر جهت اجرای پروژه‌های ابلاغی توزیع شده است.

بهادری ضمن اشاره به اعتبارات اختصاص‌یافته برای آسفالت راه‌های روستایی افزود: امسال ۶۳۰ میلیارد ریال جهت اجرای پروژه‌های راه روستایی از محل اعتبارات استانی و  ۷۱ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی ابلاغ شده است.

وی آسفالت راه روستایی پرکلا _ سمچول (بهشهر)، سوچلما _ ارم (نکا)، کمیشان (نکا)، بندبن _ لایی (نکا)، دیوا (بابل)، شیاده (بابل)  را از جمله پروژه‌های شاخص در این حوزه برشمرد که انشااله در دهه فجر امسال مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

گفتنی است، علاوه بر پروژه آسفالت راه روستایی، پروژه‌های متعدد دیگری در حوزه راه‌های اصلی و فرعی، فنی و اجرایی و مسکن در دهه فجر افتتاح خواهد شد.

نظر شما