شناسهٔ خبر: 47807 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در گردهمايی ذيحسابان و مديران بودجه ادارات كل راه و شهرسازی مطرح شد:

ضرورت راه‌اندازی سامانه مالی يكپارچه با قابليت حسابداری تعهدی

امینی گردهمايی ذيحسابان و مديران بودجه ادارات كل راه و شهرسازی با هدف ايجاد هماهنگی بيشتر و تاكيد بر تسريع در راه اندازی سامانه مالي يكپارچه با قابليت حسابداری تعهدی در وزارت راه و شهرسازی با دعوت مركز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت راه و شهرسازی برگزار شد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، مهدی صفدری رئیس مركز فناوری اطلاعات و ارتباطات در شروع مراسم گردهمایی با تشریح اقدامات انجام شده در خصوص راه اندازی سامانه مذكور، ضمن اشاره به تكالیف دستگاههای اجرایی در آئین نامه اجرایی تبصره بند «۱» ماده «۲۶» قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ۲(نحوه و زمانبندی اجرای کامل حسابداری تعهدی) از پیگیری اهداف راه اندازی سامانه شامل یكسان سازی فرآیندهای مالی ، شفاف سازی و افزایش انضباط مالی ، دسترسی لحظه‌ای به اطلاعات، پیشرفت فیزیكی پروژه ها و مطالبات پیمانكاران سخن گفت.

رئیس مركز فاوا وزارت متبوع با اشاره به اینكه در ۳۵ اداره كل راه و شهرسازی بالغ بر ۱۴ نوع سامانه نرم افزاری مالی مختلف نصب می باشد بر ضرورت یكپارچگی در سطوح فرآیند ، سامانه و اطلاعات تاكید نمود و ایجاد زیرساخت نرم افزاری یكسان و كارا جهت ثبت اطلاعات مالی را جزء اهداف استراتژیك وزارتخانه در حوزه فناوری اطلاعات و توسعه دولت الكترونیك بر شمرد.

صفدری در ادامه با اشاره به برنامه ریزی انجام شده جهت آموزش سامانه برای كاربران ، از تقسیم استانها به ۳ گروه با توجه به ظرفیت ایجاد شده جهت آموزش نام برد و عنوان نمود از اول مهرماه تا كنون همكاران مالی ۲۴اداره كل استانی آموزش های كار با سامانه را طی كرده اند و گروه سوم شامل ۱۱ اداره كل در حال آموزش می باشند و همچنین امور مالی ستاد وزارتخانه نیز آموزش های لازم را طی نموده است و در حال استقرار كامل سامانه می باشند.

در ادامه این گردهمایی امیر امینی معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت متبوع به سخنرانی پرداخت و با اشاره به اینكه وزارت راه و شهرسازی همیشه بعنوان وزارتخانه پیشتاز در توسعه دولت الكترونیك در كشور مطرح بوده است از ادامه تلاش برای حفظ این جایگاه و توسعه خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات سخن گفت.

امینی با تاكید بر ابلاغ نقشه راه معماری كلان سازمانی توسط وزیر راه و شهرسازی در بهمن ماه ۹۵ ، بر ضرورت اجرای پروژه های پیش بینی شده مطابق نقشه راه مذكور توسط شركت ها و سازمانهای تابعه و ادارات كل راه و شهرسازی اشاره نمود و گفت كه سامانه مالی یكپارچه نیز بر اساس همین رویكرد و قوانین مرتبط بالا دستی در حال راه اندازی می باشد و از همه ذیحسابان و مدیران بودجه ادارات كل استانی خواست كه در اجرا و راه اندازی این سامانه مهم تمام تلاش و همت خود را بكار گیرند.

در ادامه سید سعید سید علایی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی نیز به طرح موضوع پرداخت و اشاره نمود با توجه به ۶ محور مشخص شده در نقشه راه اصلاح نظام اداری ، راه اندازی سامانه یكپارچه مالی از اولویت بالایی برخوردار می باشد كه با توجه به شرح وظایف محور ۲ نقشه راه مذكور ، تحت عنوان توسعه دولت الكترونیك در حال اجرا می باشد .

سید علایی در ادامه با اشاره به اینكه راه اندازی سامانه یكپارچه منابع انسانی نیز در دستور كار می باشد از جمع آوری اطلاعات پرسنلی ۳۵ اداره كل استانی و تعدادی از شركت ها و سازمانهای تابعه سخن گفت .

این گردهمایی یكروزه در دو نوبت صبح و عصر در سالن الغدیر وزارت متبوع انجام گردید و در نوبت عصر به مباحث مطرح شده توسط استانها بصورت پرسش و پاسخ پرداخته شد.

نظر شما