شناسهٔ خبر: 47876 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد:

ادامه روند مثبت عملیات کانتینری در بندر شهید رجایی/ افزایش ۲۱ درصدی تخلیه و بارگیری محموله‌های کانتینری

بندر شهید رجایی مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به تداوم روند مثبت شاخص‌های عملیات کانتینری در بندر شهید رجایی از ابتدای امسال تاکنون گفت: تخلیه و بارگیری محموله‌های کانتینری در این بندر طی ۹ ماه گذشته، در مجموع افزایش ۲۱ درصدی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، اله مراد عفیفی پور با تشریح عملکرد کانتینری بندر شهید رجایی از ابتدای سال ۹۶ تا آغاز دی‌ماه جاری گفت: در این دوره زمانی ۹ ماهه، در مجموع یک میلیون و ۹۸۰ هزار و ۸۹۵ TEU کانتینر در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شد که در هم سنجی با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲۱ درصدی داشته است.

وی تعداد کانتینرهای ترانشیپی در این بندر را رقمی بالغ بر ۱۹۸ هزار TEU اعلام کرد و افزود: جابجایی این‌گونه کالاها در پنج‌ماهه اخیر ۶۷ درصد افزایش داشته است.

عفیفی پور اضافه کرد: از مجموع یک میلیون و ۳۸۷ هزار و ۴۰۷ TEU کانتینر پر تخلیه و بارگیری شده طی این مدت، بیش از ۳۴۳ هزار TEU مربوط به محموله‌های ترانزیتی بوده است که رشد ۱۹ درصدی در این بخش به ثبت رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از جابجایی بالغ بر ۳۰۱ هزار TEU کانتینر صادراتی با رشد ۱۳ درصدی و ۳۰۹ هزار TEU کانتینر وارداتی با افزایش ۱۳ درصدی طی ۹ ماهه نخست امسال خبر داد.

وی در پایان یادآور شد: بندر شهید رجایی با بهره‌مندی از پیشرفته‌ترین پایانه‌های کانتینری و برخورداری از تجهیزات روز دنیا، به عنوان بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین بندر کانتینری ایران محسوب می‌شود که تخلیه و بارگیری بیش از ۸۰ درصد کالاهای کانتینری در سطح کل بنادر کشور را پشتیبانی می‌کند.

نظر شما