شناسهٔ خبر: 47877 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مه‌آبادی در مراسم تکریم و تودیع مدیرکل فرودگاه مهرآباد اعلام کرد:

فرودگاه مهرآباد سمبل کار جهادی و نمونه‌ای از انسجام مدیریتی‌است/ رشد ۶۰ درصدی تعداد مسافر فرودگاه مهرآباد طی سه سال گذشته

رحمت‌اله مه‌آبادی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با تاکید بر اینکه علی‌رغم وجود مشکلات فراوان رشد ۲۰ درصدی مسافر در هر سه سال گذشته در این فرودگاه دیده شد، گفت: ما توانستیم با وجود مدیریت صحیح مدیرکل فرودگاه مهرآباد، تردد مسافر در این منطقه را از ۱۳ میلیون به مرز ۱۸ میلیون برسانیم که بدون شک چیزی جز ارتقای سرویس‌های خدمات‌رسانی دلیل آن نخواهد بود. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رحمت اله مه‌آبادی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران طی سخنرانی در مراسم تکریم و تودیع مدیر کل فرودگاه مهرآباد بیان کرد: امروز روز بسیار خوبی برای ما و فرودگاه مهرآباد است چراکه اقدامات صورت گرفته طی ۳ سال گذشته در این فرودگاه تاثیر بسیار زیادی بر افزایش سطح خدمات رسانی به مسافرین را با خود به همراه داشته است. 

وی ادامه داد: سه سال گذشته همزمان با ورود آقای رستمی به فرودگاه مهرآباد شاهد مشکلات فراوانی در بخش‌های مختلف اعم از ورودی‌ها، پارکینگ، درون ترمینال‌ها، باند‌ها و حتی سرویس‌های بهداشتی بودیم که خوشبختانه امروز با وجود مدیریت کارامد ایشان بسیاری از آن‌ها مرتفع شده است. 

مه آبادی با اشاره به مسائل زیاد پیچیده و مشکلات گسترده‌تر در آسمان کشور نسبت به محیط فرودگاه بیان کرد: وجود قطعی‌های مکرر فرکانس و سایر سامانه‌های ارتباطی و همچنین ایجاد نویز بین ارتباطات کلامی خلبان و کنترلر‌ها همزمان با افزایش ترافیک فرودگاه از دیگر مشکلاتی بود که بخش ویژه‌ای از آن طی ۳ سال گذشته رفع و موجب افزایش ایمنی پرواز‌ها در مهرآباد شد. 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه علی‌رغم وجود مشکلات فراوان رشد ۲۰ درصدی مسافر در هر سه سال گذشته در این فرودگاه دیده شد، گفت: ما توانستیم با وجود مدیریت صحیح مدیرکل فرودگاه مهرآباد، تردد مسافر در این منطقه را از ۱۳ میلیون به مرز ۱۸ میلیون برسانیم که بدون شک چیزی جز ارتقای سرویس‌های خدمات رسانی دلیل آن نخواهد بود. 

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران مهرآباد امروز را سمبل یک کار جهادی و نمونه‌ای از انسجام مدیریتی، کارشناسی، همدلی و همزبانی دانست و گفت: آرزوی تمام ما در زمان افتتاح فرودگاه بین المللی امام خمینی تبدیل شدن آن به مجمع دانش صنعت هوایی کشور بود که امروز همچنان شاهد انتقال نیرو از مهرآباد به فرودگاه امام خمینی هستیم مساله‌ای که قطعا نشان از پویایی مهرآباد داشته و ثابت می‌کند که این فرودگاه همچنان در چشم صنعت هوایی کشور می‌درخشد. 

مه آبادی وجود فضای رقابتی بین فرودگاه مهرآباد و امام خمینی را در امر خدمات‌رسانی امری ضروری دانست و گفت: قطعا علاوه بر این فرودگاه‌ها باید شاهد رشد سایر فرودگاه‌های کشور نیز باشیم چنانکه فرودگاه مشهد در حال حاضر بین فرودگاه‌های پایین‌تر از ۱۵ میلیون نفر حرف اول را می‌زند. 

وی دو امر استراتژی و پشتیبانی را لازمه کار و پیشرفت در این حوزه دانست و گفت: قطعا فرودگاه مهرآباد طی سه سال گذشته با بهره‌گیری از یک تفکر صحیح و تبدیل آن به برنامه و همچنین پشتیبانی لازم به جایگاه امروز رسید، فرایندی که ضمن ایجاد یک مدل اجرایی به دست تیمی تخصصی محقق و باعث ارتقای این فرودگاه شد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران انسجام مدیریتی، کار سیستمی و جهادی را از دیگر ویژگی‌های اقدامات انجام گرفته در این مدت دانست و گفت: قطعا مهرآباد امروز متفاوت از گذشته است، نتیجه‌ای که با دلسوزی، پویایی و جنس فرودگاهی به وسیله اقدامات مدیرکل این فرودگاه در این مدت حاصل شد. 

وی مدیرکل جدید فرودگاه مهرآباد را از مدیران موفق، کاردان و پاک دانست و گفت: قطعا جنس ماموریت امروز فرودگاه مهرآباد با سه سال گذشته تفاوت دارد و مدیرکل جدید باید در جهت حفظ سطح فرودگاه در رنکینگ منطقه تلاش کرده و تا جای ممکن آن را افزایش دهد. 

مه‌آبادی در ادامه زیباسازی ترمینال‌های فرودگاه و تعیین تکلیف وروردی ترمینال یک را از دیگر وظایف مدیرکل جدید فرودگاه مهرآباد اعلام کرد و افزود: از آنجایی که محدودیت عرصه یکی از معضلات جدی مهرآباد به شمار می‌رود در تلاشیم تا طی مذاکرات فراوان با سپاه پاسداران عرصه قابل ملاحظه دیگری را به مهرآباد اضافه کنیم تا بدین طریق بخش عمده‌ای از مشکلات مردم و شرکت‌های هواپیمایی را رفع نماییم. 

وی با اعلام این خبر که قصد داریم در منطقه جدید یک ترمینال ۸۰ هزار متر مربعی را احداث و سیستم چند ترمینالی را جمع کنیم، گفت: قطعا در صورت تحقق کامل طرح تصمیمی داریم تا سازمان‌های هواشناسی، زمین شناسی و نقشه برداری را در مکان‌های دیگری مستقر کرده و این نواحی را در خدمت صنعت حمل و نقل هوایی به کار گیریم. 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه مهرآباد باید به مرکز حمل و نقل ترکیبی تهران تبدیل شود، گفت: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده خط ریلی نیز باید به فرودگاه رسیده و هر سه مد حمل و نقلی اعم از هوایی، ریلی و جاده‌ای باید در این منطقه دیده شود.

مه‌آبادی در ادامه سخنان خودئ نوسازی سامانه‌های ارتباطی و ناوبری هوایی ایران را یکی دیگر از وظایف مدیرکل جدید فرودگاه مهرآباد دانست و افزود: بدون شک مهرآباد سال آینده و یا دو سال آینده باید با امروز متمایز است چرا که با بازآفرینی ساختار هوا قطعا مشکلات ایمنی موجود بیش از پیش رفع شده و ایمنی تا حد بسیار بالایی  ارتقا خواهد یافت.

این مقام مسئول با بیان اینکه عمر سامانه‌های الکتریکی حوزه هوایی کشور طی چند سال اخیر از ۲۸ به ۱۲ سال کاهش یافته است گفت: تلاش داریم تا با زحمات جانشین آقای صفی‌نیا که امروز به سمت مدیرکلی جدید مهرآباد منصوب شده‌اند عمر سامانه‌ها به ۱۰ سال که هدف نهایی ما است برسد./

نظر شما