شناسهٔ خبر: 47908 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

دبیر اجرایی نشان تعالی HSE خبر داد:

راه‌اندازی پایگاه نشان تعالی HSE در خراسان شمالی

نعیمی دبیر اجرایی نشان تعالی HSE از راه‌اندازی پایگاه دفتری تحت عنوان دفتر تعالی سلامت، ایمنی و محیط‌زیست با نگاه HSE در خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی، کاظم نعیمی مطلق دبیر اجرایی نشان تعالی HSE کشور در همایش نشان تعالی HSE در خراسان شمالی با بیان این که امروزه از لفظ بهداشت کمتر استفاده می‌شود، گفت: باید به مقوله سلامت بهتر بپردازیم و سلامت را جایگزین بهداشت کنیم.

نعیمی افزود: چرا که سلامت همه امور مربوط به بیماری‌های ناشی از کار، بهداشت محیط و طب کار را در بر می‌گیرد.

وی ابعاد سلامت را بسیار گسترده دانست و گفت: تمام ابعاد از جمله سلامت فیزیکی، اجتماعی، اقتصادی و ...در حوزه HSH نهفته است.

دبیر اجرایی نشان تعالی HSE کشور با بیان این که محیط‌زیست را تبدیل به محیط ایست نکنید، گفت: از ایمنی و بهداشت صبحت می‌شود ولی از محیط‌زیست گذرا عبور می‌شود.

وی بیشتر دغدغه‌های موجود کشور را در حوزه مقررات زیست‌محیطی دانست و گفت: سازمان محیط‌زیست در حوزه مقررات زیست‌محیطی انسانی باید آیینه تمام‌قد اصول و قواعد زیست‌محیطی باشد.

وی متذکر شد: وقتی از HSE استفاده می‌شود فقط جنبه ایمنی و بهداشت توجه نشود بلکه باید منابع طبیعی، انرژی، آلودگی‌ها در نظر گرفته شود و از آن‌ها نباید مغفول ماند.

نعیمی اظهار کرد: امروزه به تبع درک مسئولیت‌های اجتماعی توسط مردم و مطالبات اجتماعی حوادث ناشی از کار قطعاً کاهش یافته است.

وی متذکر شد: باید از ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست به عنوان کار فرهنگی، تشویقی بهره برد و این مهم را ترویج کرد.

دبیر اجرایی نشان تعالی HSE از راه‌اندازی پایگاه دفتری تحت عنوان دفتر نشان تعالی سلامت ایمنی محیط‌زیست با نگاه HSE در خراسان شمالی خبر داد و گفت: این استان را به عنوان پایلوت در کشور پیشنهاد می‌دهیم.

نعیمی چهار محور در مدل نشان تعالی را محور سلامت، ایمنی، محیط‌زیست و مدیریت عنوان کرد و هسته اصلی همه محورها را محور مدیریت برشمرد.

نظر شما