شناسهٔ خبر: 48138 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

ذاکری در گفتگو با پایگاه خبری خبر داد:

افتتاح دو پروژه ریلی در دهه فجر/ تغییر رویکرد شرکت ساخت و توسعه برای تأمین مالی پروژه‌های ریلی

جبارعلی ذاکری عضو هیئت‌مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور از افتتاح دو پروژه ملایر-فیروزان-کرمانشاه و مهاباد-ارومیه در ایام‌الله دهه فجر خبر داد.

جبار علی ذاکری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از پیش‌بینی بهره‌برداری از پروژه ملایر-فیروزان-کرمانشاه و مراغه-ارومیه حدفاصل مهاباد تا ارومیه در ایام‌الله دهه فجر خبر داد و گفت: مقدمات کار فراهم شده است و هفته آينده کمیسیون تعیین سرعت راه‌آهن برای بررسی مسیر ملایر-کرمانشاه اعزام می‌شود تا پس از بررسی، پیمانکار پروژه ظرف یک ماه نواقص را به‌منظور بهره‌برداری برطرف کند.

همچنین عضو هیئت مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل افزود: پروژه فیروزان-کرمانشاه به طول ۱۱۰ کیلومتر باهدف اتصال استان کرمانشاه به شبکه ریلی آغاز شد و از شهرهای زاگرس و بیستون عبور می‌کند. ضمن اینکه در این طرح ۴ ایستگاه با مساحت ۴۷ هزار و ۲۵۹ مترمربع زیربنا و ۱ میلیون و ۲۳۰ هزار مترمربع محوطه طراحی شده است. همچنین پروژه مهاباد ارومیه از مبدأ مهاباد آغاز و پس از عبور از شهر نقده به ارومیه منتهی می‌شود به علاوه در این طرح دو ایستگاه با مساحت ۲۷ هزار و ۴۱۶ مترمربع زیربنا و ۸۵۰ هزار مترمربع محوطه طراحی شده است.

وی در ادامه با توجه به وضعیت بودجه و اعتبارات شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل در سال ۹۷ اظهار داشت: رویکرد تأمین مالی پروژه‌های ریلی در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل از تمرکز بر بودجه عمرانی کشور به استفاده از فاینانس و استفاده از صندوق توسعه ملي تغییر کرده است.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور افزود: به دنبال نهایی کردن خطوط اعتباری فاینانس ۵ پروژه ریلی در سال جاری هستیم و همچنین قرارداد تجاری خط آهن کرمانشاه-خسروی بین ایران و چین در هفته گذشته نهایی و مبادله شد.

 ذاکری نسبت به پیگیری عملیاتی شدن خط اعتباری کشور چین برای پروژه‌های ریلی همدان-سنندج، رشت-آستارا، چابهار-زاهدان، میانه-اردبیل و میانه-تبریز پیش از آغاز سال مالی ۹۷ ابراز امیدواری کرد.

عضو هیئت‌مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل خاطرنشان کرد: مذاکرات فشرده‌ای با پیشنهادکنندگان فاینانس از گذشته تا امروز در حال برگزاری است و با توجه به صدور مجوز این پروژه‌ها از جانب دولت، امیدواریم امسال بتوانیم از این شرایط برای به سرانجام رساندن پروژه‌ها استفاده کنیم.

نظر شما