شناسهٔ خبر: 48306 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در گفتگو با مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان مطرح شد:

تشریح آخرین وضعیت پروژه‌های حمل‌ونقلی و مسکنی استان خوزستان/ رتبه پنجم استان از نظر تعداد ساخت مسکن مهر

عباس پورسلان مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان در رابطه با روند تحویل مسکن مهر این استان گفت: از ۱۰۶ هزار واحد مسکن مهر ابلاغ شده بیش از ۱۸ هزار و ۱۴۶ واحد مسکن مهر استان خوزستان در دولت یازدهم و دوازدهم تحویل متقاضیان مسکن مهر شده است و ۵۰۰۰ واحد مسکن مهر تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس پورسلان بیان داشت: استان خوزستان به لحاظ تعداد ساخت واحد مسکن مهر در کشور دارای رتبه پنجم است و طی سالیان گذشته ۶۰ سایت مسکن مهر در ۳۷ شهر استان به ساخت مسکن مهر اختصاص یافته است.

پورسلان با اشاره به اینکه تا کنون ۶۳ هزار و ۱۳۸ واحد مسکن مهر در استان خوزستان تکمیل شده است گفت: تا پایان سال تعداد ۵ هزار واحد مسکن مهر دیگر نیز به بهره‌برداری خواهد رسید و جشن اختتامیه مسکن مهر در بهمن ماه سال ۹۷ در استان خوزستان برگزار خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان در ادامه سخنان خود به بافت‌ فرسوده و محدوده‌های باز آفرینی شهری استان خوزستان اشاره کرد و گفت: استان خوزستان دارای ۲۷ شهرستان و ۷۶ شهر و همچنین ۵ هزار و ۶۰۰ هکتار بافت فرسوده، یک هزار و ۴۱ هکتار بافت تاریخی و ۶ هزار هکتار سکونتگاه غیر رسمی است.

پورسلان با اشاره به اقدامات انجام شده در بافت‌های فرسوده گفت: ۴ پروژه در زمینه عمران و بهسازی شهری شامل احداث سالن ورزشی در محله‌ی کوی "مدرس" دزفول با ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی، زيرسازي و آسفالت معابر محله "پيام نور" دزفول با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی، سنگ‌فرش محله "سياهپوشان" دزفول با ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی و زيرسازي و آسفالت خيابان ۱۲متري شهرك شهيدصباغان بندر امام خميني با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

وی ادامه داد: برنامه مطالعاتی و اجرایی سکونتگاه‌های غیر رسمی در ۸ شهر استان توسط دانشگاه چمران اهواز در حال پیگیری است.

پورسلان در خصوص اقدامات انجام شده در بافت‌های فرسوده شهری استان گفت: طی سه سال گذشته ۳ هزار نفر و امسال نیز ۳۰۰ نفر از مالکین بافت‌‌های فرسوده برای دریافت وام به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان با اشاره به اقدامات ۸ ماهه نخست امسال در بحث جاده‌ای گفت: اتمام روکش و آسفالت در ۱۷۰ کیلومتر از جاده‌های استان، اتمام ۱۲ پروژه به طول ۸۳ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۳۲۳ میلیارد ریال، اتمام ساخت ۲۲ پروژه به طول ۶۵ کیلومتر در راه‌های اصلی استان و همچنین ساخت پارکینگ بزرگ چذابه در زمینی به مساحت  ۵۷ با اعتبار ۱۳۸ میلیارد ریال از جمله پروژه‌هایی بوده که به بهره‌بردرای رسیده است.

پورسلان در ادامه گفت: در استان خوزستان ۲۳ پروژه به مبلغ یک هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال شامل یک پروژه راه اصلی به طول ۲ کیلومتر به مبلغ ۶۱ میلیارد ریال، ۱۲ پروژه راه روستایی به مبلغ ۳۲۳ میلیارد ریال، ۶ پروژه در حوزه مسکن و ساختمان به مبلغ ۷۹۹ میلیارد ریال و ۴ پروژه در حوزه فنی و اجرایی شامل به مبلغ ۳۷ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده که با احداث این پروژه‌ها برای ۴۵۲ نفر اشتغال‌زایی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان اظهار داشت: تعداد پروژه‌های فعال در حوزه فنی و اجرایی ۳۴ پروژه و مساحت کلی پروژه‌ها ۲۳۲ کیلومتر و هزینه احداث این پروژه‌ها  بیش از ۸ میلیارد ریال بوده که در مجموع ۱۱ پروژه با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.

پورسلان اضافه کرد: تعداد پروژه‌های فعال در حوزه مدیریت ساخت و توسعه راه‌ها استان خوزستان ۴۵ پروژه و طول کلی پروژه‌ها در دست اقدام ۳۰۶ کیلومتر است که از این تعداد ۹ پروژه با پیشرفت ۸۰ درصدی در حال تکمیل است.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان همچنین تعداد پروژه‌های فعال در حوزه نظارت راه و روستایی را ۷۳ پروژه اعلام کرد و گفت: طول کلی پروژه‌ها یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر و با هزینه‌ای بالغ بر ۲ میلیاردو ۱۵۸ میلیون ریال در حال احداث می‌باشد.

پورسلان ادامه داد: از ۷۳ پروژه روستایی در حال ساخت، ۱۰ پروژه با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی در حال احداث هستند.

نظر شما