شناسهٔ خبر: 48342 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان قزوین خبر داد:

تصویب طرح ساماندهی و مطالعاتی نماهای شهری در محله پونک قزوین/ مناسب‌سازی برای عبور و مرور معلولین

محسن اسماعیلی مدیر شهرسازی و معماری استان قزوين مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین از تصویب طرح ساماندهی نماهای شهری پونک و مناسب‌سازی برای عبور و مرور معلولین در کمیسیون ماده ۵ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، محسن اسماعیلی با اعلام این خبر گفت: پیرو بند ۹ مصوبه کمیسیون طرح تفصیلی شهر قزوین مصوبه طرح ساماندهی و مطالعاتی نماهای شهری پونک در کمیسیون ماده ۵ استان تصویب شد.

اسماعیلی بیان کرد: از دیگر موضوعاتی که مورد بررسی و تصویب اعضای کمیسیون ماده ۵ استان قرار گرفت طرح مناسب‌سازی برای عبور و مرور معلولیت است.

اسماعیلی در مورد طرح ساماندهی و مطالعاتی نماهای شهری پونک عنوان کرد: این طرح با عنایت به ارائه گزارشی توسط دبیرخانه کمیسیون ماده ۵ استان از روند تهیه و تصویب طرح در مراجع استانی، ملی و نیز ساخت و سازهای انجام گرفته در این منطقه پس از تاریخ ابلاغ طرح که حاکی از عدم رعایت ضوابط و مقررات مصوب در بلوار امیرکبیر منطقه پونک می‌باشد، تهیه شده است.

وی افزود: پس از اطلاع و استماع صحبت‌ها و موضوعات طرح شده از جانب شهردار منطقه ۳ در خصوص نحوه اجرا و مشکلات تحقق طرح، موارد مورد بررسی اعضای کمیسیون قرار گرفت.

اسماعیلی اظهار کرد: با عنایت به اینکه طرح مذکور از معدود طرح‌های مصوب با رویکرد ساماندهی سیما و منظر شهری و همچنین احترام به حقوق شهروندی معلولین و اقشار آسیب‌پذیر جامعه بوده مورد تصویب این کمیسیون قرار گرفت.

اسماعیلی گفت: این طرح با صرف هزینه‌های اعتباری و کارشناسی، روند بررسی و تصویب در مراجع استانی و ملی را نیز پشت سر گذاشته است.

اسماعیلی در پایان گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون ماده ۵ استان، شهرداری قزوین و سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان موظف شده‌اند نسبت به نظارت و اجرای هر چه بهتر مصوبات و برخورد با متخلفان اقدام نمایند.

نظر شما