شناسهٔ خبر: 48371 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی:

وزش باد در اغلب شهر‌ها و سرمای زیر صفر در ۲۱ استان/ هوای تهران موقتاً پاک می‌شود/ وزش باد در سه روز آینده در مناطق کشور

هوا شناسی - گردو غبار طوفان فردا در سواحل شمالی کشور بارش پراکنده باران و در ارتفاعات البرز غربی و مرکزی و برخی نقاط خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده برف پیش‌بینی می‌شود، در سایر مناطق کشور در ۳ روز آینده وزش باد پدیده غالب خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس آخرین مدل‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز در استان‌های ساحلی خزر بارش باران و در برخی نقاط شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی بارش برف و وزش باد ادامه دارد، همچنین در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش برف و باران را شاهدیم.

در سواحل شمالی کشور فردا بارش پراکنده باران و در ارتفاعات البرز غربی و مرکزی و برخی نقاط خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده برف پیش‌بینی می‌شود و روز چهارشنبه بارش‌های پراکنده در سواحل غربی خزر ادامه دارد.

در سایر مناطق کشور در سه روز آینده وزش باد پدیده غالب خواهد بود.

با کاهش نسبی دما در شمال غرب و سواحل شمالی انتظار داریم از امشب و روز سه‌شنبه در استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی و شمال شرق کشور کاهش نسبی دما بین ۳ تا ۶ درجه رخ دهد.

روز‌های پنج‌شنبه و جمعه افزایش دما در نیمه شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود که در گیلان و اردبیل با وزش باد شدید جنوبی همراه است.

از روز جمعه سامانه بارشی دیگری از سمت مرز‌های غربی وارد کشور می‌شود.

امروز دریای خزر و ۲ روز آینده خلیج فارس مواج است؛ به سبب وزش باد شدید، نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس روز سه‌شنبه تا ظهر چهارشنبه مواج است، ارتفاع موج روز سه شنبه بین ۲.۵ تا ۳.۵ متر و روز چهارشنبه بین ۲ تا ۲.۵ متر است بنابراین توصیه می‌شود طی این مدت جهت تردد ایمن قایق‌های تفریحی، شناور‌های سبک و نیمه سنگین احتیاط لازم به عمل آید. 

آسمان تهران فردا صاف تا کمی ابری، گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۸ و ۲ درجه خواهد بود.

بندرعباس فردا با بیشینه دمای ۲۶ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و بیرجند با کمینه دمای ۹ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

کمینه دمای ۲۱ استان نیز زیر صفر درجه است.

براساس گزارش فارس، میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز ۲۲ دی‌ماه امسال ۳۳.۴ میلی‌متر ثبت شد. بارش در سال گذشته در همین بازه زمانی ۴۹.۴ میلی‌متر بود، بنابراین بارش سال جاری ۶۷.۶ درصد بارش سال گذشته است، بیشترین میزان بارش در هفته شانزدهم سال زراعی متعلق به رامسر در استان مازندران به میزان ۶۹.۴ میلی‌متر بود.

نظر شما