شناسهٔ خبر: 48452 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر ساخت و توسعه راه‌های جنوب کرمان عنوان کرد:

جایگاه ویژه محور جاسک- محمدآباد ریگان در جنوب کرمان/ پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی محور جاسک- محمدآباد

عباس ثمره مدیر ساخت و توسعه راه‌های راه و شهرسازی جنوب استان کرمان گفت: محور جاسک محمدآباد ریگان با توجه به موقعیت جغرافیایی و امکان ارتباط مناسب حوزه جنوب استان کرمان به سواحل مکران (بندر جاسک و چابهار) در راستای تحقق اهداف توسعه اقتصاد دریایی جنوب کشور با تأکید بر سواحل مکران نقش حائز اهمیتی دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان، عباس ثمره بیان کرد: طبق نقشه کلان اقتصاد مقاومتی، سیاست‌ها و برنامه‌های عملیاتی اقتصادی وزارت راه و شهرسازی بر پایه دو هدف کلی افزایش ترانزیت بار و مسافر و افزایش بهره‌وری انرژی در بخش حمل‌ونقل تبیین شده است.

وی در ادامه افزود: انتخاب شهر قلعه گنج به عنوان الگوی اقتصاد مقاومتی و اتخاذ برنامه‌ها و اقدامات اجرایی جهت توسعه روستاهای کشور برای تثبیت جمعیت و تشویق مهاجرت به مناطق روستایی و عشایری، جایگاه ویژه این محور را در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نشان می‌دهد.

ثمره اظهار کرد: محور مذکور به طول کلی ۴۷۷ کیلومتر که بندر جاسک را به جنوب استان کرمان و استان سیستان و بلوچستان متصل می‌نماید و همچنین راه ارتباطی شهرستان‌های بندر جاسک، بشاگرد، قلعه گنج، رودبار جنوب و محمدآباد ریگان نیز خواهد بود.

وی گفت: ۱۸۷ کیلومتر از مسیر در حوزه اداره کل راه شهرسازی هرمزگان ۶۴ کیلومتر در حوزه شمال استان کرمان قرار گرفته است و ۲۲۶ کیلومتر از مسیر در حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان قرار دارد تاکنون ۱۳۸ کیلومتر در حوزه جنوب کرمان احداث و به بهره‌برداری رسیده ۲۰ کیلومتر از مسیر نیز با اعتباری بالغ بر ۱۰۸۰۰ میلیون ریال توسط اداره کل راه و شهرسازی روکش شده است.

قابل ذکر است ۴۶ کیلومتر از مسیر مذکور که در سال‌های قبل ساخته شده نیاز به بهسازی دارد که توسط اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جنوب کرمان در دست پیگیری است در حال حاضر ۲۶ کیلومتر از این پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۷۹۰۰۰ میلیون ریال در دو قطعه در دست ساخت است که دارای ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی هستند.

مجموع اعتبار هزینه شده تاکنون مبلغ ۳۷۵۹۷۴ میلیون ریال و جهت تکمیل کل مسیر در حوزه جنوب استان کرمان مبلغ ۹۸۰۰۰۰ میلیون ریال اعتبار مورد نیاز است همچنین مطالبات پیمانکاران مبلغ ۵۳۰۰۰ میلیون ریال به‌رغم کمبود اعتبار پیشرفت فیزیکی این قطعات بسیار مناسب است.

لازم به ذکر است: ۴۲ کیلومتر از مسیر با اعتباری بالغ بر ۳۷۸۰۰ میلیون ریال در حوزه استان هرمزگان توسط اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان تکمیل و به بهره‌برداری رسیده که با بهره‌برداری از آن راه ارتباطی استان کرمان به شرق هرمزگان متصل شده است.

نظر شما