شناسهٔ خبر: 48483 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

دریانوردان شهیدخدمت تلاش کردند چرخ‌‌های اقتصادی کشور بچرخد/ با کمال ناباوری حتی نتوانستیم به پیکرهایشان دست یابیم

محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: از سال ۸۹ قانون تصویب شده و تمام دریانوردانی که تابع قانون کار و تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، جزو مشاغل سخت و زیان‌آور است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد در مراسم یادبود جان‌باختگان نفتکش سانچی که با حضور تعدادی از خانواده‌های آنها، مدیرعامل شرکت ملی نفتکش، اعضای هیات مدیره و جامعه دریانوردی برگزار شد، گفت: بنده این حادثه را به خانواده دریانوردان افتخارآفرین که همیشه نشان دادند با غیرت و همیت تمام آنچه را که فرا گرفتند، در طبق اخلاص گذاشتند تسلیت می‌گویم. 

وی ادامه داد: آنها تمام تلاش خود را کردند که چرخ‌‌های اقتصادی کشور بچرخد. در این حادثه آنها نشان دادند که با فداکاری و علاقه‌‌ای که به حرفه و تخصصشان داشتند تا آخرین لحظه حضور داشتند و مطمئنا تلاش کردند که کشتی خودشان را نجات دهند اما زحمات این دریانوردان در شرایطی بود که منجر به نجاتشان نشد و ما با کمال ناباوری حتی نتوانستیم به پیکرهایشان دست یابیم.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: امیدوارم روحشان شاد و بتوانیم حق‌شان را ادا کنیم برای‌شان آرزوی علو درجات و برای خانواده‌‌شان صبر و پایداری را مسئلت داریم.

راستاد درباره اصلاح قانون کار برای اینکه دریانوردی جزو مشاغل سخت محسوب شود، اظهار داشت: از سال ۸۹ قانون تصویب شده و تمام دریانوردانی که تابع قانون کار و تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، جزو مشاغل سخت و زیان‌آور است.

نظر شما