شناسهٔ خبر: 48500 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل‌و‌نقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت:

 تحقق کمتر از ۲۵ درصد بودجه راهداری/ صرفه جویی هزارمیلیاردی سوخت با احداث آزادراه تهران- شمال/ پیگیری تبدیل اعتبارات استانی ۸۰ درصد پروژه‌های راه روستایی به ملی

افتتاح جاده جزئيات نخستين نشست کارگروه مشترک حمل‌ونقل ایران و فرانسه، ایجاد تقاطع غیرهمسطح در محدوده سه‌راهی مهرآباد برای ایمنی بيشتر و رشد ۲۰ درصدی ترانزیت کالا در ۹ ماهه سال جاری نیز سایر عناوین مهم جاده‌ای در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین اخبار حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته گذشته به شرح زیر است:

 تحقق کمتر از ۲۵ درصد بودجه راهداری

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در مجموع با احتساب اعتبارات پیوست بودجه و ردیف‌های متفرقه تا کنون کمتر از ۲۵ درصد از بودجه راهداری تخصیص داده شده، گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان سال حداکثر ۸۰۰ میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی برای تسویه بدهی‌ها به پیمانکاران ارائه شود.

وی افزود: همچنین از محل ردیف‌های متفرقه هم باید چیزی حدود ۸۰۰ میلیارد تومان به سازمان راهداری اختصاص پیدا کند که در مجموع با احتساب اعتبارات پیوست بودجه و ردیف‌های متفرقه تاکنون کمتر از ۲۵ درصد از بودجه راهداری تخصیص داده شده و محقق شده است

جزئيات نخستين نشست کارگروه مشترک حمل‌ونقل ایران و فرانسه

نخستين نشست کارگروه مشترک حمل‌ونقل ایران و فرانسه به ریاست قائم مقام وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و نماینده وزیر حمل‌ونقل جمهوری فرانسه در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد و طرفین حول ۱۰ محور به بحث و گفتگو پرداختند.

-مذاکره در مورد همکاری‌های فعلی و آینده در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای و خرید سیستم‌های اخذ هوشمند عوارض آزادراهی ETC و امکان‌سنجی همکاری با شرکت‌های مهندس مشاور فرانسوی نیز مد نظر قرار گرفت.

ساختمان مسافری پایانه دوغارون و پل دوم پایانه میلک در انتظار توافق افغانستان

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، روند اجرایی توسعه و تکمیل پایانه‌های مرزی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: شرایط احداث ساختمان مسافری پایانه دوغارون و پل دوم پایانه میلک فراهم است و در صورت توافق ایران و افغانستان بر سر مسائل مرزی، آمادگی برای آغاز عملیات اجرایی وجود دارد..

رضا نفیسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به طرح توسعه پایانه‌های مرزی کشور اظهار داشت: علاوه بر هزینه‌هایی که امسال برای تکمیل طرح ‌های توسعه پایانه‌های مرزی صرف شده است، مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان نیز در سال گذشته برای توسعه و تکمیل پایانه های مرزی هزینه شد.

ایجاد تقاطع غیرهمسطح در محدوده سه‌راهی مهرآباد برای ایمنی بيشتر

معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور از ارتقاء راه روستایی وادان به راه فرعی خبر داد و گفت: ایجاد تقاطع غیر همسطح در محدوده سه‌راهی مهرآباد موجب ارتقای ایمنی تردد کاربران جاده‌ای و کاهش خطرات و رهایی از این وضع شلوغ و پرتراکم خواهد بود.

همچنین کشاورزیان در ادامه به بازدید از وضعیت پیشرفت پروژه کمربندی غربی شهرستان دماوند (سرهار)، بازدید از محور آبعلی و بررسی انتقال موانع یک‌طرفه سازی جاده هراز به قبل از آبعلی و لزوم تجهیز راهدارخانه آهکدره بمنظور خدمات‌رسانی بهینه و به‌موقع به کاربران جاده‌ای در زمان مورد نیاز پرداخت.

رشد ۲۰ درصدی ترانزیت کالا در ۹ ماهه سال جاری

به گفته رضا نفیسی طی ۹ ماهه ابتدای سال ۹۶، بیش از۶ میلیون و ۸۰۷ هزار تن كالا از ۳۲ مرز فعال زمینی و آبی كشور ترانزیت شده است كه نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۲۰ درصد افزایش داشته است.

مدیركل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین المللی افزود: در مدت زمان مذكور، از میان مرزهای كشور بندر شهیدرجایی با ۲ میلیون و ۴۵۴ هزار تن معادل ۳۶ درصد فعال‌ترین مرز در زمینه ترانزیت ورود كالا به شمار می‌رود.

هزارمیلیارد تومان صرفه جویی در مصرف سوخت با احداث آزادراه تهران- شمال

استاندار البرز با اشاره به پروژه آزادراه تهران - شمال، گفت: بهره برداری از این پروژه ۶۱ کیلومتر از مسیر کاسته و بر اساس برآورد کارشناسان حدود هزار میلیارد تومان صرفه جویی در مصرف سوخت را همراه خواهد داشت که این امر افزایش کیفیت هوا را در بر دارد.

وی ادامه داد: در کنار فعالیت معادن باید حفظ و حراست از منابع طبیعی و محیط زیست که میراث ما برای آیندگان است، به جد مورد توجه و پیگیری قرار گیرد، همچنین با توجه به وضعیت منابع آب در کشور و بخصوص البرز ضرورت دارد در این بخش با تصفیه پساب و سایر اقدامات، تصمیمات مناسب اتخاذ شود

پیگیری برای تبدیل اعتبارات استانی ۸۰ درصد پروژه‌های راه روستایی به اعتبارات ملی

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد از پیگیری‌های لازم برای تبدیل اعتبارات استانی ۸۰ درصد پروژه‌های راه روستایی به اعتبارات ملی و نیز پیگیری برای اخذ مجوز اعتبار یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی برای دو پروژه بزرگ راهسازی شامل اتصال یاسوج به آزادراه شیراز-اصفهان و اتصال شهرستان لنده به تشان استان خوزستان خبر داد.

وی در ادامه افزود: پیگیری‌های لازم برای اخذ مجوز اعتبار یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی دو پروژه بزرگ راهسازی شامل اتصال یاسوج به آزادراه شیراز-اصفهان و اتصال شهرستان لنده به تشان استان خوزستان از محل اعتبارات ملی انجام شده و هم‌اکنون در سازمان برنامه و بودجه منتظر تعیین تکلیف و اخذ مجوز ماده ۲۳ است.

نظر شما