شناسهٔ خبر: 48523 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۱۰ ماهه امسال انجام شد:

عملیات روکش آسفالت ۳۳۷ کیلومتر از راه‌های خراسان جنوبی

آسفالت جاده مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: در ۱۰ ماهه امسال بیش از ۳۳۷ کیلومتر از راه‌های استان خراسان جنوبی آسفالت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی، جعفر شهامت مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: در راستای افزایش ارتقاء ایمنی محورهای مواصلاتی استان و به منظور رفاه حال مسافران در ۱۰ ماهه امسال بیش از ۳۳۷ کیلومتر از محورهای حوزه استحفاظی استان شامل بزرگراه، راه‌های اصلی، فرعی و روستایی روکش آسفالت شده است.

شهامت در ادامه گفت: برای اجرای این عملیات بیش از ۱۶۲۷۷۱ تن انواع آسفالت گرم، ماسه آسفالت گرم، ماسه آسفالت سرد و میکروسرفیسینگ به مصرف رسیده که رقم ریالی انجام این عملیات در حدود ۳۲ میلیارد تومان است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی متذکر شد: استان خراسان جنوبی دارای بیش از ۱۰۵۰۰ هزار کیلومتر راه بین‌شهری و روستایی است.

وی بیان کرد: عملیات روکش آسفالت محورها، همه‌ساله به تناسب اعتبارات و یا با تأمین قیر رایگان در برنامه این اداره کل قرار می‌گیرد که با توجه به خرابی محورها و اولویت‌بندی انجام شده نسبت به انجام روکش محورهای منتخب اقدام می‌گردد.

شهامت در پایان با توجه به حجم بالای حمل‌ونقل کالای معدنی و مصالح ساختمانی، بر ضرورت کنترل اضافه‌بار ناوگان حمل‌ونقل کالا جهت جلوگیری از تخریب بی‌رویه راه‌ها به‌ویژه راه‌های فرعی منتهی به معدن استان تأکید کرد.

نظر شما