شناسهٔ خبر: 48558 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

پورسید آقایی خبر داد:

ارائه هفت گام برای حل مشکلات حمل و نقل/ کاهش ترافیک در مناطق حومه‌ای با تراکم در ایستگاه مرکزی مترو

محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، با بیان اینکه مشکل ترافیک و آلودگی هوای تهران ریشه در خودرو محوری دارد، افزود: تنها راه حل این مشکل، توسعه حمل و نقل همگانی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا «محسن پورسید آقایی در سومین همایش توسعه مبتنی بر حمل و نقل افزود: با تشکیل سازمان بین المللی توسعه حمل و نقل همگانی، هفت گام برای حل مشکلات حمل و نقل ارایه شده است.

وی با بیان اینکه در این طرح ،شهروندان برای دسترسی به ایستگاه های حمل و نقل باید۵۰۰ تا ۱۰۰۰ متر فاصله داشته باشند، افزود: با تراکم در ایستگاه مرکزی مترو، ترافیک و آلودگی هوا در مناطق حومه ای مترو کاهش می یابد و همه مناطق اداری و مسکونی، متناسب توزیع می شود.

پورسید آقایی با بیان اینکه در این طرح، مردم به صورت پیاده و بدون استفاده از وسیله نقلیه می توانند نیازهای خود را در شهر تامین کنند، افزود: استفاده از خطوط دوچرخه، حمل و نقل عمومی و خط عابر پیاده در معابر کلانشهرها ضروری است تا شاهد توسعه حمل و نقل همگانی در شهرها باشیم.

این مقام مسئول تاکید کرد: رکن اصلی طراحی شهری باید ‌پیاده روی و استفاده از دوچرخه باشد تا تردد مردم تسهیل شود.

وی ادامه داد: شهرهایی که این اصول رعایت شود، از ۱۰۰، رتبه ۸۰ را به خود اختصاص می دهند اما امتیاز تهران از ۱۰۰ حدود ۳۰ امتیاز است. 

به گفته پورسید آقایی، در توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی، باید همه امور تجاری، اداری و مسکونی در کنار هم باشند تا مردم با آرامش و آسایش زندگی کنند.

سومین همایش توسعه مبتنی بر حمل و نقل امروز ۳۰ دی با هدف توسعه شبکه حمل و نقل همگانی در درون و برون شهری با حضور کارشناسان و دست اندرکاران حمل و نقل همگانی و شبکه ریلی در هتل المپیگ تهران برگزار شد و تا فردا اول بهمن ادامه دارد. /

نظر شما