شناسهٔ خبر: 48714 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌های استان خبر داد:

بهسازی ۴ راهدارخانه استان مرکزی با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی

راهدارخانه رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌های استان مرکزی با اشاره به بهسازی و نوسازی چهار راهدارخانه در استان گفت: ساختمان اداری این راهدارخانه‌ها با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در مرحله نازک‌کاری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی، بهروز یحیی‌زاده با اشاره به اینکه بالغ بر ۲۶۰ راهدار به صورت رسمی و تعدادی هم نیروی فصلی در راهدارخانه‌های استان خدمت می‌کنند، افزود:

از ۳۲ راهدارخانه  استان هشت راهدارخانه فصلی و ۲۴ راهدارخانه دائمی هستند و از این راهدارخانه‌های دائمی ساختمان اداری چهار راهدارخانه بنا به اولویت و اهمیت نیاز به نوسازی داشتند که در سال گذشته نوسازی آن‌ها در دستور کار این سازمان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ساختمان اداری این چهار راهدارخانه در دوطبقه و ۵۰۰ متر زیربنا و با اعتبار ۵۲۰ میلیون تومان از اعتبارات امسال و سال گذشته در حال احداث است.

یحیی‌زاده راهدارخانه گلدشت، قیطانیه و زالیان  و توره را از جمله راهدارخانه‌های در دست نوسازی دانست و گفت: برای تکمیل این راهدارخانه‌ها حدود ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار لازم است که از محل اعتبارات سال آینده تأمین و با اختصاص آن عملیات آن‌ها تکمیل می‌شود.

وی از مکان‌یابی برای احداث دو راهدارخانه جدید خبر داد و گفت: مکان‌یابی این دو راهدارخانه به نام دربند «در محور خمین به قورچی باشی و شازند و راهدارخانه» محمدآباد در شهرستان خنداب انجام شده است.

وی اعتبار لازم برای احداث این راهدارخانه‌ها را ۳۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: هر راهدارخانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی را به منظور حفظ و نگهداری و مرمت و ایمن‌سازی پوشش می‌دهد.

نظر شما