شناسهٔ خبر: 48736 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

اللهیار:

علت حادثه نفتکش سانچی در مجامع بین‌المللی پیگیری می‌شود/ بازخوانی نرم‌افزار جعبه‌سیاه زمانبر است

محمدرضا الهیار معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با توجه به اینکه حادثه نفتکش سانچی در دنیا بی سابقه بود، علت حادثه در مجامع بین المللی پیگیری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا اللهیار در حاشیه دیدار با خانواده‌های جانباختگان نفتکش سانچی در بروجرد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه درکنار خانواده‌های جانباختگان کشتی سانچی هستیم، افزود: امروز جعبه سیاه کشتی سانچی با حضور نمایندگان نهاد‌های بین المللی و نمایندگان جمهوری اسلامی ایران باز و نرم افزار آن تحویل شده، ولی بازخوانی نرم افزار طول می‌کشد. 

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریا نوردی اظهار کرد: میزان خسارت به جعبه سیاه باید بررسی شود که بین ۲ تا ۳ ماه زمان می‌خواهد، زیرا بازخوانی درهمان محل انجام می‌شود. 

اللهیار تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با فشار‌های زیاد به مجموعه بین المللی که درحال بازخوانی جعبه سیاه هستند، خواستار انجام سریع این مهم است. 

وی افزود: سازمان جهانی دریانوردی پیگیر این موضوع است تا زوایای مبهم حادثه مشخص شود. 

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و کشتیرانی به همراه جمعی از مدیران شهرستانی با خانواده عبدالکریم بشارتی و محمد پیریایی ۲ تن از جانباختگان بروجردی نفتکش سانچی دیدار کردند. 

براساس گزارش ایرنا، نفتکش سانچی ۲۵ آذر ۱۳۹۶ بندر عسلویه در استان بوشهر را به مقصد کره جنوبی ترک کرد این کشتی عصر ۱۶ دی ۱۳۹۶ درحالی که حامل بیش از ۱۳۰ هزار تن مواد سوختی و میعانات گازی با درجه اشتعال بالا بود، درنزدیکی سواحل چین براثر برخورد با کشتی باربری کریستال، آتش گرفت که ۳۲ سرنشین آن جان باختند و فقط پیکر بی جان ۳ تن از آن‌ها پیدا شد. 

در حادثه نفتکش سانچی محمد پیریایی مهندس موتور و عبدالکریم بشارتی سرآشپز این نفتکش از بروجرد، جان خود را از دست دادند.

نظر شما