شناسهٔ خبر: 48823 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

با حضور مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در پانزدهمین نمایشگاه کتاب استان انجام شد؛

رونمایی از سه عنوان کتاب دریایی

مراسم سه عنوان کتاب تالیف شده توسط سه تن از کارکنان بندر شهید رجایی، با موضوع دریا و اقتصاد دریایی با حضور مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در بخش جنبی پانزدهمین نمایشگاه سراسری کتاب هرمزگان رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، در مراسم رونمایی این سه عنوان کتاب علاوه بر "اله‌مراد عفیفی‌پور"، " علیرضا درویش‌نژاد" مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، "بهرامشاهی" رئیس انجمن ناشران ونویسندگان هرمزگان و ناخدا یکم ستاد "کوروش محرابی"  جانشین منطقه یکم نیروی دریایی نیز حضور داشتند.

در این مراسم پس از اجرای گروه موزیک منطقه یکم دریایی به یاد شهدای نفتکش سانچی، ناخدا یکم ستاد کوروش محرابی، جانشین منطقه یکم دریایی در جایگاه سخنرانی حاضر و ضمن گرامیداشت شهدای این سانحه گفت : طی روزهای اخیر شاهد دو سانحه دلخراش در حوزه دریا بودیم که یکی مربوط به کشتی نفتکش سانچی و دیگری نیز مربوط به ناوشکن دماوند که در شرایط نامساعد جوی هنگام پهلوگیری دچار سانحه شد و چند تن از فرزندان وطن به درجه شهادت نائل آمدند.

وی درباره گسترش فرهنگ دریانوردی در میان توده مردم عنوان کرد : مقام معظم رهبری تاکید داشتند که باید خدمات حوزه دریا به صورت مصور به سمع و نظر مردم  و آینده سازان برسد و به همین دلیل کمیته ای تشکیل و هم اکنون در مقاطع مختلف تحصیلی این مطالب جهت فرهنگ سازی در کتاب های درسی گنجانیده شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان عنوان کرد : دریا و دریانوردی بخش قابل توجهی از فرهنگ، معیشت، سنت و آداب و رسوم این استان ساحلی را به خود اختصاص داده است؛ به همین منظور با همکاری انجمن ناشران و نویسندگان استان زمینه لازم برای انجام کارهای پژوهشی و چاپ کتاب در این حوزه مهیا شد و در نمایشگاه پانزدهم شاهد رونمایی از سه اثر ارزنده در این حوزه هستیم.

درویش نژاد اظهار کرد : در راستای نشر کتاب با موضوع دریا و دریانوردی و همچنین تجارت و اقتصاد دریایی برخی از دستگاه های مرتبط می توانند با حمایت های خود مثمر ثمر باشند و امید داریم در آینده شاهد چاپ و انتشار بیشتر آثار مکتوب با موضوع دریا باشیم.

مدیرکل دریانوردی استان هرمزگان ضمن گرامیداشت جانباختگان حادثه کشتی  نفتکش سانچی گفت: برای رسیدن به دلایل اصلی این سانحه نیازمند بررسی ها و تحقیق های بیشتری هستیم که با بررسی اطلاعات جعبه سیاه بخش زیادی از مسائل شفاف خواهد شد و تا آن موقع لازم است برخی افراد از اظهار نظرهای غیر کارشناسی در فضای مجازی پرهیز کنند.

عفیفی پور اضافه کرد : یکی از مزیت های سانحه های دریایی علیرغم دلخراش بودن این است که به ارتقای سطح ایمنی دریایی و استاندارد سازی دریاها و شناورها و قوانین کمک می کنند همانگونه که سانحه کشتی تایتانیک باعث تدوین اولین کنوانسیون استاندارد دریایی شد.

وی از برگزار کنندگان نمایشگاه کتاب تقدیر و تشکر کرد و گفت : کتاب، بهترین وسیله برای افزایش اطلاعات در حوزه دریا و استانداردهای آن است و هم اکنون نیز در نمایشگاه، کتاب های متعددی در این حوزه وجود دارد.

در ادامه این مراسم، از سه کتاب : " چشم انداز صنعت سوخت رسانی با کشتی ها در جهان " به نویسندگی داوود عبدالهی و مهدی بهرامشاهی و " مالزی و استراتژی رشد، ایران، چشم انداز توسعه "، به نویسندگی بهزاد الصفی و " اصول و قوانین کاربردی در مناطق ویژه اقتصادی بندری " به نویسندگی حمید جهرمی نژاد که هر سه مولف این کتاب ها از کارکنان بندر شهید رجایی هستند، رو نمایی شد و با اهدای لوح سپاس از آن ها تقدیر به عمل آمد.

لازم به ذکر است، پانزدهمین نمایشگاه کتاب استان هرمزگان از یکم بهمن در محل دائمی نمایشگاه‌های بندرعباس واقع در سه راه جهانبار دایر و تا شنبه هفتم بهمن‌ماه میزبان دوستداران فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

نظر شما