شناسهٔ خبر: 4908 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

محمودزاده به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

برگزاری نخستین جلسه چندجانبه با مدیرعامل بانک ملّی درباره وضعیت تملک کارخانه ریسباف اصفهان

محمود محمودزاده مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان اصفهان از برگزاری نخستین جلسه مستقیم با مدیر عامل بانک ملّی به‌منظور توافق برای تملک و حفظ کارخانه ریسباف اصفهان با حضور دو معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد.

محمود محمودزاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ضمن مرور تلاش‌های انجام شده از سوی اداره کل راه و شهرسازی به منظور حفظ و حراست کارخانه ریسباف اصفهان، گفت: پیرو تفاهم‌نامه‌ای که اردیبهشت سال‌جاری تنظیم و نوشته شد و با توجه به نظر مثبتی که وزیر راه و شهرسازی و معاونان ذیربط نسبت به این موضوع داشتند و همچنین با توجه به مصوبه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران در مرداد امسال مبنی بر تملک کارخانه ریسباف، تاکنون اقدام‌های گسترده‌ای از سوی این اداره انجام شده است.

وی افزود: قبل از سفر دولت به اصفهان طی ماه گذشته، این موضوع پیش از سفر هیئت دولت مطرح و از سوی معاون اجرایی رئیس‌جمهوری درباره تعیین تکلیف این موضوع به مقام عالی وزارت راه و شهرسازی و به آقای سیف رئیس کل بانک مرکزی منعکس شد.

مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: پیرو صحبت‌ها و مذاکرات انجام شده، قرار شد امروز ۱۲ اسفند نخستین جلسه مستقیم با مدیرعامل بانک ملی درباره توافق برای تملک و حفظ این کارخانه برگزار شود.

وی اظهار کرد: دو منبع مالی برای این موضوع یکی از سوی شرکت تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران و دیگری از سوی سازمان ملی زمین و مسکن دیده شده و ما در اداره کل راه و شهرسازی اصفهان به عنوان عامل در این موضوع فعالیت می‌کنیم.

محمود زاده با بیان این‌که در جلسه امروز مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران حضور دارند، افزود: امیدوارم در این جلسه راه حلی برای توافق طرفین اتخاذ شود.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری جلسه امروز برخی از ویژگی‌های این کارخانه را برشمرد و گفت: کارخانه ریسباف آخرین باقیمانده معماری صنعتی اصفهان است که به‌منظور حفظ و حراست آن تلاش‌های زیادی انجام شده است.

محمودزاده هدف از تملک این کارخانه قدیمی را استفاده فرهنگی و مرمت ساختمان‌های تاریخی آن عنوان کرد و گفت: هدف اصلی حفظ و نگهداری این اثر تاریخی و هدف فرعی استفاده‌های فرهنگی از جمله تبدیل آن به موزه تاریخی است. /

نظر شما