شناسهٔ خبر: 49181 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فرمانده یگان حفاظت از اراضی ملی راه و شهرسازی هرمزگان:

شهرداری‌ها باید پروانه ساخت را پس از استعلام از راه و شهرسازی صادر کنند

نشست جلسه مشترک یگان حفاظت از اراضی ملی با شهرداری و رئیس شورای شهر شهرستان جاسک برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان، این نشست با هدف هم‌افزایی بیشتر و پیشگیری و برخورد با متصرفین برگزار شد.

سرهنگ نیکبخت فرمانده یگان حفاظت از اراضی ملی راه و شهرسازی هرمزگان با تأکید بر اینکه اخبار تعرضات باید در اسرع وقت به یگان حفاظت از اراضی گزارش شود، بیان کرد: شهرداری نباید مجوز و پروانه ساخت بدون استعلام و هماهنگی اداره کل راه و شهرسازی به افراد متقاضی صادر کند.

وی گفت: از آنجایی که مبارزه با پدیده زمین‌خواری مطالبه آحاد مردم است به طور قطع با همراهی و همکاری مردم برنامه‌های این یگان پیش خواهد رفت و به این ترتیب انتظار می‌رود اهداف یگان محقق شده و دارای خروجی مؤثری باشد.

نیکبخت با قدردانی از همکاری و مساعدت شهرداری و شورای شهر جاسک در راستای دفاع از حقوق بیت‌المال و رفع تصرف اراضی دولتی تصریح کرد: یکی از مشکلات یگان کمبود ماشین‌آلات برای تخریب اراضی تصرفی است که انتظار داریم شهرداری و شورای شهر بیش از گذشته یاری رسان ما در این زمینه باشند.

وی در ادامه با اشاره به وظایف یگان گفت: با هر شخص و یا گروه متجاوز به اراضی دولتی و ملی بدون تعارف وفق مقررات برخورد خواهد شد و بدون هیچ اغماضی مطابق با آیین‌نامه‌ها و دستورات قضایی و وظایف ابلاغی یگان در برخورد مقتدرانه مصمم خواهد بود.

نظر شما