شناسهٔ خبر: 49257 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

کرم پور در رابطه با عملکرد وزارت راه و شهرسازی مطرح کرد؛

تاکید برتعلق اعتبارات مازاد بودجه به وزارت راه و شهرسازی/ عملکرد وزارت راه و شهرسازی در بارندگی اخیربا توجه به امکانات و تجهیزات موجود

کورش کرم پور دبیر کمیسیون انرژی با ابراز امیدواری نسبت به افزایش بودجه وزارت راه و شهرسازی در لایحه بودجه ۹۷، گفت: با توجه به بودجه ۴ سال گذشته، تجهیزات و وظایف وزارت راه و شهرسازی، عملکرد این وزارتخانه در بارندگی اخیر قابل قبول بود.

کوروش کرم پور حقیقی دبیر کمیسیون انرژی و نماینده فیروزآباد در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به جلسه امروز فراکسیون مستقلین ولایی با وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: جلسه امروز را با توجه به توضیحات وزیر راه و شهرسازی و صحبت‌های نمایندگان درباره بارندگی اخیر و مشکلات ایجاد شده ناشی از آن در محور‌های منتهی به تهران و فرودگاه‌های این استان را مثبت ارزیابی می‌کنم. 

وی گفت: صحبت‌هایی که وزیر براساس آمار، ارقام، تجهیزات و امکانات، با توجه به اعتبارات ۴ سال گذشته وزارت راه و شهرسازی مطرح کرد و وظایفی که برعهده این وزارتخانه و سازمان راهداری با توجه به تجهیزات، امکانات و حجم کار است، از نظر من قابل قبول بود. 

دبیر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وقتی میخواهیم کاری را به نحو احسن انجام دهیم تا برای ملت مشکلی پیش روی ندهد، قبل از هر قضاوتی بایستی توان فرد، سازمان و وزارتخانه را مدنظر قرار گیرد و وظایفی که بر عهده آن گذاشته شده را در کنار توقعات از آن‌ها باید در کنار هم در نظر گرفت و سپس قضاوت کرد.

وی افزود: باید قبل از هر چیز چاره اندیشی کرد و نمایندگان مجلس، دولت و تمام مسئولین کار کارشناسی شده با همدلی و هماهنگ نسبت به جلوگیری از هزینه‌های جاری در سطح کشور صورت دهند، زیرا با این هزینه‌های جاری نمی‌توانیم زیرساخت‌های توسعه را فراهم کرده و پاسخگوی شایسته به ملت ایران باشیم.

کرم پور اظهار کرد: باید به اعتباراتی که در بخش نگهداری، جاده‌ها و راهداری در اختیار وزارت راه و شهرسازی است یک نگاه ویژه داشت، از طرفی باید بودجه و درآمد وجود داشته باشد تا بتوان براساس آن‌ها برنامه ریزی کرد. 

وی با بیان اینکه بهترین راه برای جبران کمبود بودجه، صرفه جویی با یک کار کارشناسی شده نسبت به هزینه‌های جاری است، افزود: آن چه درآمد این نظام و دولت است، بیشترین درصدی که می‌توان در بخش جاری هزینه کرد صرف حقوق کارمندان و هزینه‌های جاری می‌شود که با این شرایط به ملت ایران که شایستگی بهترین خدمت را دارند، نمی‌توانیم خدمت کرد. 

نماینده فیروزآباد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: من معتقدم در این رابطه باید مجلس و دولت همت کنند و نسبت به هزینه‌های جاری یک اقدام انقلابی کارشناسی شده انجام دهند. 

وی درباره برنامه مجلس شورای اسلامی برای افزایش بودجه وزارت راه و شهرسازی در سال ۹۷ بیان کرد: در کمیسیون عمران که کمیسیون اصلی و تخصصی وزارت راه و شهرسازی است، صحبت‌هایی صورت گرفته و پیشنهاد‌هایی داده شده که در کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار گرفته و تبصره به تبصره لایحه بودجه ۹۷ بحث و پیشنهاداتی از سوی نمایندگان مطرح شده که تمام نمایندگان در این زمینه نگاه ویژه‌ای دارند و معتقدند اگر اعتباری در بخش جاری اضافه بیاید، سهم زیادی از آن در بخش عمرانی به وزارت راه و شهرسازی تعلق گیرد. 

کرم پور در پایان نسبت به افزایش بودجه وزارت راه و شهرسازی در لایحه بودجه ۹۷ ابراز امیدواری کرد و از تمام افرادی که در بارندگی اخیر در سازمان راهداری و وزارت راه و شهرسازی زحمت کشیدند، قدردانی کرد.

نظر شما